Demi Allah, Aku Tidak Akan Menyentuhmu…


Follow Penulis Di Facebook
  • Sharebar

Sebuah komik yang mengisahkan kemuliaan hatiCerita Cintaku. Baca ... » seorang lelakiJawapan: Cara Memutuskan Hubungan Cinta #2. Baca ... » muslimLelaki Tidak Lagi Seperti Dulu.... Baca ... » yang cintakan Allah4 Perkara Yang Allah Sembunyikan Dari Kita. Baca ... ». Komik ini diadaptasi dari kisah benarWanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur'an. Baca ... » yang..

A student was once studying in Delhi. The night had already set in, as he sat alone in the mosque. Studying by the lamp’s flame.

In the same locality a young lady was on her way to visit some relatives. However, a riot broke out and the street were not longer safe..

The young lady could find no place of refuge except this very mosque.

When the student saw her, he ordered her to leave immediately.

He told her ”it is not appropriate for you to remain here because if the local people see you here then this will be a cause for my disgrace,they will remove me from the masjidIblis Penyuluh Jalan. Baca ... » and this will cause harm to my studies. A riot has broken out in the locality and if I leave the masjid I fear that I whould be dishonored.

Upon hearing these words, the student kept quiet and asked her to sit in one corner. Thereafter the student returned to his corner and engaged himself in studying the whole night.

While studying he whould momentarily place his finger-tip on the flame of his lamp.

The young lady had been carefully observing this.

Slowly the night has brunt away. At the break of dawn, the student told the young lady. ”The riot has subsided and the road is safe. Let me take you to your home.” The young lady said. ”I will not return home until you reveal to me, the secret for repeatedly placing your finger tip on the flame of your lamp.” The student said, ”You should not concern yourself with that.”

Nevertheles, the young lady persisted in her request . The student finally said, ”The devil repeatedly whispered into my heart and encouragedme to do evil with you. Hence I placed my finger tip on the flame and addressed myself thus:

‘When you cannot bear the heat of the fire of this world, then how will you ever bear the painful fire of jahannum?.. Allah, though His Grace protected me. Hearing this, the young lady returned home.

She was the daughter of a weathly person and she was about to be engaged to the son of another weathly person.

After this incident she refused the proposal and said: ”I desire to marry a certain student who lives in such and such a masjid.” Her parents and relatives started to convince her and many began entertaining bad thoughts about her. When she observed this, she explained to them the entire incident..and said ”I will only marry him because he has the fear of Allah in this heart. And whoever fear Allah cannot harm to anyone.”

Finally , they were wed and Allah made them prosper.. 15) People marry for Four reasons, Beauty, Weath..

Social status,and virtue Marry for virtue that you may be successful -Hadeeth- What will be your reason?

Komik ini dipetik dari blog Serikandi Sang Pencinta.

Dilukis oleh Nurel Yana Maurad dengan tajuk The Pious Student.

Ini adalah kisah benar yang ditulis oleh Maulana Siddiue Ahmed Sahed Mudda Zilluhu. Boleh di dapati di dalam bukunya ”Adaa’bul Muta’allimeen”.

Baca lebih banyak komik-komik Islam4 Perkara Yang Allah Sembunyikan Dari Kita. Baca ... » di Muslim Manga.




Masukkan Email Anda Di Sini Untuk Mendapatkan Artikel Akan Datang Dari Blog ini Terus ke Email Anda:




17 comments

  1. sy copy gambar yer…syukran utk perkongsiannyer…=)

  2. Syukur Alhamdulillah, islam mampu membuat dakwah menerusi komik. syabas!

    • rosnida ismail

      dakwah melalui komik ini telah lama dilakukan oleh sebuah jemaah Islam, bermula kira2 40 thn dahulu…dgn komik pertama bertajuk Al Ain…. :)

  3. agak2..ada lagi tak lelaki soleh macam tu..? mana nak cari??..huhu..ni baru laa dikatakan cinta islamik.. suka, terus saja kahwin..tak macam trend skarang ni..couple islamik konon..padahal dalam dok bermesej2 tu, ada gak ayat2 yang berbaur nakal..ish2..tipu la kalau takde..nampak sangat menipu nye.. :)..alamak,,, sory2.. ter lebih emo pulak kat sini..:)..

    • Setuju2….
      teringgat dgn sorang kawan lelaki ‘islamic’
      dulu selalu dia ckp dgn saya fasal tak eloknyer bersms dgn lelaki…sebb katanya pre-zina…
      Tapi sy pun mmg jenis tak sms dgn kawan lelaki…(sebab tak de kawan lelaki pun melainkan yg belajar n kerja sama)
      tapi yang sakit hatinya….si budak laki ‘islamic’ ni suka sms saya….
      ckp fasal kawin, family etc
      saya fikir boleh pulak dia sms saya?
      then satu hari sy sms dia ….
      dia marah pulak kat saya kata haram lah tak baik lah..etc..
      sedangkan sms sy tu nak tanya fasal univ kat tempat dia…
      Confuse I!
      Lepas tu tak msg dah dgn org pelik mcm ni…LOL!!!

  4. mohon share yer..

  5. assalamualaikum,
    saya amat berterima kasih atas saudara penulis dan pelukis komik ini. tampak bersahaja tapi penuh bermakna. Alhamdulillah dan insyaAllah,dapat dihasilkan komik2 sebegini dan minta jika berkesempatan untuk membukukan komik ini untuk dijual. Mungkin kedengaran remeh tetapi pada pendapat saya sedikit sebanyak mungkin membantu menyebarkan nasihat dan hadith Nabi SAW. Moga kita semua mendapat manfaat. Sekian, Assalamualaikum.

  6. sangat baik! dan mmg pernah dgr kisah ni sblum ni, dgn mmbacanya kali ini melalui komik, nmpk lebih menarik…dan sangat teruja dgn pemuda itu….layakkah diri ini utk dpt pemuda sperti itu?? Allah…sangat hina rasanya diri ini dan beruntung wanita yg mnjadi isterinya….halal itu indah~~

  7. islam itu indah :) dan lelaki yang baik untuk gadis yang baik

  8. mohon sahre ye..

  9. woooowwwww jujur aja ane baru paham :D makasih inponya gan

  10. Subhanallah…
    Saya sangat suka cerita ini. Entah berapa kali dah baca cerita ini. *Tak jemu. ^_^

  11. subhanalah.

  12. Fatin Nursyafiqah

    Trsentuh pulak bace komik ni.Harap2 wujud lar lelaki seperti ini.Nak gak ade lelaki soleh macam nie yg mampu melindungi kita dan membimbing kita ke arah kebaikan sebagai jodoh kita.

  13. mohon share…

  14. mohon share ye………:)

  15. arwah ayah saya pernah ceritakn kisah ini pada saya masa saya kecil dulu.. alhamdulillah.. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>