18 Sebab Jin Merasuk Manusia

  • Sharebar

WANITAWanita, Amalan Dan Seksaannya. Baca ... » suka bersolek dan gemar berpakaian mendedahkan auratNiqab Orang Malaysia. Baca ... » sasaran utama(Motivasi) Jika Bukan Anda, Siapa Lagi?. Baca ... » golongan jinTanda Seorang Perempuan & Lelaki Dicintai Jin. Baca ... » untuk dipikat.

Salah seorang imamAyah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?. Baca ... » Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor, Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani berkata, dalam setiap tubuh manusia ada jin dan makhluk halusUjian Mengesan Jin Dalam Badan Anda. Baca ... » itu sentiasa berusaha mempengaruhi kita mengikut telunjuk mereka.

Pendakwah bebas lulusan Universiti Al-Azhar itu berkata, ramai manusia tidak menyedari tindak-tanduk mereka sentiasa menjadi perhatian jin.

Jin sebenarnya suka memikatMencari Jodoh. Sejauh Mana Kita Perlu Memikat Hati Si Dia?. Baca ... » manusia, terutama wanita yang suka bersolek dan gemar berpakaian mendedah aurat,” katanya ketika membentangkan kertas kerja berkaitan peranan jin di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Menurut Ustaz Dasuki lagi, jin tidak akan datang mengacau seseorang itu melainkan ia sudah terpikat.

“Bila sudah berkenan, jin akan berusaha memasuki tubuh orang yang dia suka dan terus bersarang di dalamnya,?tambahnya.

Lazimnya, kata beliau, jin memilih manusia yang lemah semangat dan tidak mempunyai pendinding diri untuk dipikat.

“Manusia yang sudah lupa AllahTips Awal Sebelum Bertudung Labuh. Baca ... » dan menjauhi Al QuranWanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur'an. Baca ... » tidak lagi mempunyai pendinding diri dan sebab itu mudah dipengaruhi jin,” tambahnya.

Manurut Ustaz Dasuki lagi, jin menyusup masuk ke dalam tubuh manusia dengan berbagai cara, antaranya diminta manusia sendiri sama ada sedar atau tidak. Lebih malang lagi, katanya, manusia sendiri menggunakan khidmat jin sebagai khadamnya untuk melakukan pengkhianatan kepada orang lain.

Ustaz Dasuki menyatakan 18 sebab jin merasuk manusia, iaitu:

  1. Apabila manusia meringankan solatJika Hidup 65 Tahun, Mungkin Hanya 2 Tahun Kita Gunakan Untuk Sembahyang!. Baca ... » dan tidak mentaati perintah Allah.
  2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
  3. Meninggikan suara dalam bilik airMakanan Kegemaran Rasulullah. Baca ... »
  4. Menangis dan merintih sebelum tidurDi Antara Tidur Yang Mendapat Pahala Dengan Tidur Kosong.. Baca ... »
  5. Membuang air panasKawan Lelaki.... Baca ... » ke dalam bilik air
  6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
  7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
  8. PerasaanKisah Cinta Seekor Burung.... Baca ... » terlalu takut(Motivasi) Berani Bukan Saja Untuk Menang!. Baca ... » dan terlampauCara Memutuskan Hubungan Cinta?. Baca ... » gembira, seperti ketawaKetawa Menurut Islam. Baca ... » berlebihan
  9. Selalu bertengkar suami isteriMacam Mana Nak Hilangkan Rasa Curiga Pada Suami?. Baca ... »
  10. Terlampau marah15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... »
  11. Mengikut hawa nafsuNafsu Seks Lelaki Dan Wanita Sekarang. Baca ... »
  12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
  13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
  14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
  15. Perempuan suka bersolek
  16. Berlaku sihirCiri-ciri Gangguan Jin, Sihir Dan Saka. Baca ... » perjanjian di antara jin dan tukang sihir
  17. Jin jatuh cintaTanda Seorang Perempuan & Lelaki Dicintai Jin. Baca ... » pada manusia
  18. Suka membaca bukuAna Muslim - Sebuah Jenama Dakwah. Baca ... » cerita hantu dan buku berunsur sihir.

Beliau juga memberikan beberapa tanda manusia dirasuk jinTanda Seorang Perempuan & Lelaki Dicintai Jin. Baca ... », antaranya sukar tidur malam12 Tidur Yang Sunat Dikejutkan. Baca ... », hatiCerita Cintaku. Baca ... » berdebar-debar terutama pada waktu senja atau perasaan resah tidak menentu.

ads-bengkel-sabun

MimpiTafsir Mimpi Menurut Islam. Baca ... » berulang mengenai perkara yang menakutkan seperti melihat anjing hitam, kucingBinatang Yang Harus Dibunuh Dan Harus Dipelihara. Baca ... », ular, manusia pelik, dibawa ke kuburPerbezaan Kubur Antara Lelaki Dengan Wanita. Baca ... » atau diusung ke tempat mengerikan juga dikaitkan dengan gangguan jinCiri-ciri Gangguan Jin, Sihir Dan Saka. Baca ... ».

Selesema berpanjangan juga dikaitkan dengan gangguan makhluk halusCiri-ciri Gangguan Jin, Sihir Dan Saka. Baca ... » selain malas berzikir dan solat? katanya.

Selain itu, manusia dirasuk jin merasa sakit pada sesetengah anggotanya tapi sukar dikesan oleh doktor.

Lain-lain tanda ialah pening berpanjangan terutama pada waktu senja, otak lemah, tidak sedar diri serta telinga berdesing atau mendengar kata-kata suruhan tertentu.

13 comments

  1. Salam, saya bukan nak komen cuma nak bertanya. Kalau seseorang tu jenis yang tak tinggal solat, bertudung, kurang suka muzik, menonton tv…tapi sentiasa diganggu jin, tergolong dalam golongan yang mana? Terima kasih.

  2. Saya ada pertanyaan;ada malaikat itu berkawin dan branak pinak dan benarkah malaikat tak perlu nikah untk berkahwin?

    • Malaikat tidak memiliki keturunan, tidak berkahwin dan tidak beranak-pinak kerana mereka bukan lelaki mahupun wanita. Berbeza daripada jin yang berkahwin dan beranak-pinak seperti manusia. Allah menyebutkan perihal iblis di dalam surah Al-Kahfi ayat 50, “….patutkah kamu menjadi iblis dan keturunannya sebagai pemimpin selain daripadaKu?”

      • assalamualaikum ustaz.. saya nk tanya.. knape jin lbih gemar memasuki tubuh perempuan berbanding lelaki?? tanya hanya sekadar ingin mencari ilmu..

  3. Assalamualaikum. nak tanya. anak saya selalu pengsan kat sekolah. kadang2 tak sedarkan diri, mengamuk. adakah anak saya kena rasukan jin ? sebab kat rumah tak pernah pun dia pengsan macam kat sekolah. macam mana saya nak tangani nye ?

  4. jika berhajat belajar ilmu merawat diri dan kehidupan sila lawati blog sy alhikmahwalsyifa.blogspot.com insyaallah bukan sahaja belajar ilmu rawatan ada juga ilmu yang lain seperti amalan murah rezeki dan sebagainya

  5. Assalamualaikum.
    Ketika mahu tidur semalam, tiba2 saya demam, asyik terjaga dan terfikir seolah2 saya telah di ganggu jin. Saya membaca ayatul kursi dan 4 qul berulang kali.
    Ketika mahu terlelap saya terbayang ayam daging ayam dilempar dihadapan saya membuatkan saya terjaga. Terdapat juga benda lain yg dilempar dalam bayangan saya membuatkan saya terjaga tapi saya tak berapa ingat.
    Mohon nasihat.

  6. As-Salamu-alaikum..Ustaz,saya ada seorang sahabat yang menderita menjadi mangsa sihir.. setiap hari di santau sesuatu yang bergerak-gerak dan menyucuk-nyucuk
    di muka,didalam mata,dalam rongga hidung,rongga telinga, kemaluan dan dipunggung..sahabat saya boleh mendengar
    perbualan tukang sihir..pertuturan dan pergerakannya dapat di ketahui oleh si tukang sihir..saya mohon nasihat daripada Ustaz..

  7. assalam ustaz…macamna klau kite nak tau orang tu btul2 kne rasuk ke tidak (main 2)

  8. Salam Tuan, bantu saya. pada beberapa hari saya ditegur oleh ibu kerana saya sombong sampaikan dia berkata sembahyang tunggang terbalik berdoa siang malam tapi sombong sia-sia sahaja. hati saya sakit juga bila dikritik seperti itu gara saya memilihh dalam cari pasangan. padahal bagi saya belajar pun belum mohon kerja lagi la tak dapat sebab saya belum dapat result. kemudian, saya menangis dan pernah berfikir negatif dan rasa tak semangat nak sembahyang dan hati rasa lemah.baca al-quran pun x nak dah pandang sejadah sampai terjeling-jeling. adakah ini berpunca daripada jin? dan boleh bagi saya tips semangat nak beribadah x? saya tahu ibu x ada niat nak sakitkan hati saya tapi dia cuma saya terima pilihan hatinya saya x kisah tapi saya belum bersedia lagi sebab saya kurang agama. selama ni saya cari ilmu agama dengan cara tengok di tv dan tengok orang sembahyang di surau. saya baca al quran pun rujuk pada youtube. saya x nak bila saya dah jadi ibu yang x pandai ilmu agama. bantu saya please

  9. Azalinda Mat Nor

    Salam…
    Sy ade prtanyaan. Anak sy 4 thn prempuan tlh dirasuk jin dipanggil ‘jilat anjing’. Prtama kali brlaku dlm keluarga. Mcm xpercaya. Dia dilihat luar biasa. Menjilat2 tapak tgn dan mncubit2 diri sendiri. Insha Allah tlh bransur pulih setelah mndpt rawatan drp seseorang yg brpengetahuan. Soalan saya. Adakah dia akan dirasuk spt itu lg lps ini? Dan adakah jin jilat anjing itu akan brkeliaran di dlm rumah dan adakah jin itu akan mrasuk adiknya yg msh baby pula?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>