Ujian Mengesan Jin Dalam Badan Anda

  • Sharebar

Assalamualaikum…

Mungkin kita semua pernah mengalami perasaanKisah Cinta Seekor Burung.... Baca ... » ganjil di mana kadang-kadang kita terlihat bayangan orang di tengah malam. Suara ganjil memanggil kita ketika berseorangan. Bunyi-bunyi pelik dan seumpamanya. Hal ini berkemungkinan berlaku kerana kita tinggal bersama makhluk AllahJawapan: Cara Memutuskan Hubungan Cinta #2. Baca ... » yang lain iaitu Jin18 Sebab Jin Merasuk Manusia. Baca ... ».

Tidak mengapa jika tinggal satu bumbung, tetapi bagaimana pula keadaannya jika mereka tinggal di dalam badanBadan Kita Anugerah Yang Perlu Dijaga. Baca ... » kita? Mungkin kita akan mengalami banyak masalah dan penyakit misteri. Oleh itu adalah pentingJob Overload. Baca ... » untuk kita mengesan adakah badan kita ditumpang oleh makhluk ini? Mari sama-sama kita mencuba..

Langkah 1

Play RUQYAH SYARIAH di bawah ini dan dengar sehingga tamat (20min) menggunakan headphone dengan volume yang kuat.

Langkah 2

Pejamkan mata dan jangan ikut bacaan ayat-ayat ini baik dimulut atau dihati.

Langkah 3

Perhatikan setelah selesai… Jika anda batuk, berpeluh-peluh, terasa mual, jantung berdegup kencang, terasa berdebar-debar, ada benda bergerak-gerak di bawah kulit, sendawa, mengantuk, pening dan menguap, maka sahlah badan anda dihuni JIN.

Berjumpalah dengan ustaz atau ahli perubatan yang lebih mahir untuk mengesahkannya dan berubatlah secepat mungkin sebelum ia merebak menjadi lebih teruk. Di bawah ini ada sebuah video khas penerangan oleh ustaz Sharhan Shafie tentang cara-cara mengetahui adakah kita mewarisi sakaEmak Mertua Benci Sehingga Menggunakan Sihir, Apa Perlu Saya Buat?. Baca ... ».

>>>DOWNLOAD AYAT-AYAT RUQYAH DI SINI<<<

 

SIMPTOM AWAL GANGGUAN JINCiri-ciri Gangguan Jin, Sihir Dan Saka. Baca ... »

1) Sakit kepala selepas waktu asar ke atas.

2) Badan terasa berat dan malasJika Tiada Kerja. Baca ... ».

3) Sukar mendapat jodoh10 Tanda Bahawa Dia Sesuai Menjadi Pasangan Hidup Kita. Baca ... ».

4) Badan terasa bisa-bisa.

5) Sakit ketika ziarah orang meninggal.

6) Sukar tidur malam12 Tidur Yang Sunat Dikejutkan. Baca ... ».

7) Sakit pinggang tanpa sebab.

8 ) Sakit dada bila waktu asar keatas.

9) MimpiTafsir Mimpi Menurut Islam. Baca ... » melihat binatang seperti ular dan sebagainya.

10) Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.

11) Bermimpi di tempat tinggi.

12) Bermimpi di tempat yang kotor(Motivasi) Kerja Kotor Yang Bersih. Baca ... ».

13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.

14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.

15) Bayi kerap menangis.

16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.

17) SuamiTiada Jodoh Bukan Kehendak Kita.. Baca ... » isteriJawapan: Cara Memutuskan Hubungan Cinta #2. Baca ... » kerap bertengkar walau perkara kecil.

18) SayangBagaimana Kalau Dah Terlanjur?. Baca ... » melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.

ads-bengkel-sabun

19) Malas beribadat.

20) Nyanyuk ketika usia lanjut.

21) Panas baran.

22) Sikap berubah secara mendadak.

23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quranWanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur'an. Baca ... ».

24) Suka melakukan tabiat buruk.

25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.

26) Kerap keguguran.

27) Gagal melakukan hubungan kelaminBolehkah Isteri Minta Cerai Jika Tidak Puas Seks?. Baca ... ».

28) Mengantuk bila dengar al-quran.

29) Bermimpi seram yang menakutkan.

30) Darah haid turun lebih 15 hari.

31) Batuk yang berpanjangan.

32) Selalu ditindih ketika tidur15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... ».

33) Kuat berangan.

34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.

35) NafsuNafsu Seks Lelaki Dan Wanita Sekarang. Baca ... » seksual yang melampau.

36) Selalu melihat kelibat dirumah.

37) Terasa diri selalu diperhatikan.

38) Mandul.

39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.

40) Melihat jin secara terus.

41) Sakit mental atau gila.

Apa Itu Santau18 Sebab Jin Merasuk Manusia. Baca ... »? Artikel tentang Santau bolehTak Pandai Bukan Tak Boleh. Baca ... » di baca di sini: Santau Itu Sihir!

Amalkan zikir di atas 100x tiap2 pagiAmalan Di Awal Pagi. Baca ... » & petang selama sebulan, insyaAllah diri anda akan dipagar dan gangguan jin pun akan beransur hilang.


Kredit: http://zakizakirin.wordpress.com

154 comments

  1. huhuhu..belom dgr ruqyah lg da berdebar2 dan rasa seram…huhuhu..

    • kan qiss?i pon sama berdebar2 dari tadi ni..

    • tau takpe…seram sejuk da bdan ni

    • saya dah try dengar, mule2 oke jee
      masuk min ke-12, da start sendawa,
      mengantuk, loya
      adakah tu sebab gangguan jin ataupun saya memang tengah mengantuk duduk kt opis?
      saya memang ade tande2 tu jugak,
      dan saya juga memang cpt nagntuk kat ofis kalau xdengar ayat ni pun..
      anyone can comment x :(

      • Assalamualaikum fika,

        Cadangan ustaz untuk mendapatkan kepastian buatlah rawatan dengan segera di mana-mana pusat rawatan Islam berhampiran.

        Hanya dengan cara itu kita boleh pastikan samada memang benar diri kita dihuni jin.

      • Assalamualaikum,
        Kalau mengantuk di office tu perkara biasa , bermakna badan kita kekurangan Oxigen, So the best saya syorkan apabila bangun pagi biasakan buka tingkap dan tarik nafas panjang panjang beberapa kali (macam kat sekolah dulu ..Jasmani) Insyaallah berhasil dan tak ngantuk ngantuk lagi ..selamat mencuba.!!!

        Salam

        moet ali

        p/s: ada sejenis machine yg dapat menghasilkan oxigen ..dan takkan ada masaalah ngantuk Insyallah.

    • Saya rasa kepala saya besar dan telinga saya kembang. Rusuk kiri dan bawah ketiak pun sakit.

  2. otot betis sy tiba2 bergetar masa download ruqyah syariah tu…tu blom dgr lg…ya Allah..takutnye… :(

  3. saya wasa badan sy sakit2,,wse nk marah sgt2…pas2 mengantok sgt2..wse badan sy cm sejuk je 1 badan pas panas je

  4. saya takut nak dengar, sebab, sebab2 yg dinyatakan mungkin ada… eeeee.. takutnyaaaaaa….

  5. terima kasih kerana share

  6. Alhamdulillah.. terima kasih share..:)

  7. Alhamdulillah..terima kasih atas info yg sgt2 berguna ni ;p

  8. trima ksih kerana share..sgt berguna untuk smua..

  9. Tak perlu takut ataupun nak tangguh2 utk dengar ayat ruqiah ni..layan ja..sbb takut2 dan tangguh tu bukan dari kita tp dari jin/setan yg bisik kt diri kita..

    • Hamba Allah yg Arif

      betul juga…. mula2 sebelum nak dgr surah ruqyah, rasa agak berdebar dan takut… tp bila dah mula dgr, rasa debar dan takut tuu mula hilang sikit demi sikit, bertambah tenang pula…. Alhamdulillah….

  10. alhamdulilah.. terima kasih share ilmu ni. saya minta izin share ye..

  11. camne nak dgr kalau xleh ikut,sbb da hapal ayat2 ruqyah tu skit.

    yang mishary al afasy baca pun ada jugak,sama ke x?

  12. salam,nak tanya.saya slalu dengar Bunyi guli jatuh diatas bilik yang saya duduk.macam ada orang main guli kat aras atas.apa maksudnya ye?

  13. salam..sy psng ni hari2..pagi,sblum maghrib,sblum tido..dulu sy n suami kerap gaduh..pntang silap..memula psng ngantok giler..leh tido lak..jantung xyah ckp r,pastu rasa mcm nk ttup jer..tp xde la sy hayati ayat ni..buat mcm pasng radio layan biasa..tp ngantok gak..skrg alhamdulillah..semua brubah..rumah jd sejuk,hati sejuk,ngan suami pun dh ok.tp kena tertib la..3x sari..jgn miss..dh jd kebiasaan skrg memnjang sy pasng..sbb nk hafal..lg pun tenang hati bila dgr..bek dr gdr radio..alhamdulillah..

  14. tp ayat ni kalu org len dgr mcm jiran ker..ada kesan ker???sbb sy psng kuat abis sound…kdg tu sy psng dr pg smpi zohor..smbung blk lepas asar smpi azan maghrib,baru stop..sbb dh suka dgr..kalu org len ada saka ker,bile dgr ada effect ke?

  15. berdebar sebelum pasang…tak rasa seram, tp rase sejuk sbb buka tingkap besa2..angin masuk..hehe. tq, mintak izin download ayat ni. tq.

  16. @yumi Kinoshita

    sy try buat td.. masa mula2 mmg y terikut2 bacaan tu tp lama2 sy dpt control, sy dpt thn dr mengikut bacaan2 tersebut… sepanjang saya mendengar ayat tersebut, 12 kali saya menguap, dan sebaik habis ayat tersebut saya masih menguap lagi, dan terus rasa sakit kepala dan sendawa… rasa sakit kepala tu berlarutan hingga 2jam lamanya… adakah mmg ada jin dalam diri sy… bkn apa, dulu sy bgitu mnjga solat sy, tp lama kelamaan sy makin malas nk solat, walaupun saya sedar sy berdosa besar meninggalkan solat. namun begitu keadaan tu mula berkurangan setelah sy minum air yasin sebagai minuman harian saya, tp kdgkala masih ada juga rasa tersebut…

  17. saya rasa susah nak bernafas dan rasa sesak dada bila dengar surah tersebut . adakah itu menandakan ada jin dalam diri saya ?

  18. Kalo tgk simptom2 awal gangguan jin tu, sy dah rasa lebih separuh dr simptom yg disenaraikan.. dah 13 thn pun. sy tak tau nk camner jadi sy just ignore. Antaranya selalu mimpi pasal baby, mimpi ada kat dlm toilet, mimpi ada dlm umah besar, mimpi ular, kena tindih, bunyi guli kat siling umah. Sampai skang sy trauma utk tido sensorang atas katil yg besar sbb sy selalu rasa ada org tido kat sebelah. Sy lebih rela tido atas sofa atau katil bujang.Ada gak kengkawan yg suruh berubat tp sy segan. . Kalo org tanya sy apa impian sy? jwpn nye cuma satu. sy nk menikmati tido yg sempurna spt org lain.

    • Dapatkan rawatan alternatif untuk melihat samada benar atau tidak saudara telah dihuni jin.

    • mengikut tanda2 yang ada.. ingin tahu menghadapi masalah gangguan saka.. cuba laa berubat insya Allah sembuh..jangan segan..carilah rawatan islam macam darul syifa ke atau dgn sinar zamdurani.. dan macam2 lagi rawatan islam.. jangan cari bomoh yea :P

  19. alhamdulilah.. terima kasih share ilmu ni. tapi blum dengar dah berdebar2 dah.. hehehe

  20. Syukran untuk tips ini..dah lama cari.. :)

  21. byk sgt2…dan sume tu mmg tanda2 sy diganggu..

    mimpi ular, sendawa ketika baca alquran, panas baran..badan rasa berat..byk mimpi buruk..sakit dada..sakit kepala..
    paling teruk sgt2 kne mse 2 thn lepas..kne ganggu mse baca quran….jantung terasa kne sentap, panas kat tengkuk, ade benda bergerak kat belakang badan…sumenye serentak…
    tengah2 solat pon boleh tumbang…aduhai..parah~

  22. Assalamualaikum,,izinkan saya copy artikel atas ye..^_^..moge2 d Rahmati Allah.

  23. assalamulaikum,,izinkn saya copy artikel d atas ye..moge2 d Rahmati Allah.

  24. da dgr…npe ye jntg sy rase berdebar2 sgt bile tibe pd ayt tertentu? n nape bile tibe di pertengahan video, sy dapat rase tgn kanan sy menggigil…bergetar..tp tgn kiri tak brape gigil sgt…..tib di akhir2,semua rase ok..mohon mintak pendapat saudara….

  25. assalamualikum, klu kite dgr ruqyah tp buat keje lain x tutup mata. bolih ke ? sbb x nk terikut-ikut

    • boleh.. tapi seeloknya masa dengar perlu relax.. tak perlu fokus pada bacaan ruqyah dan tak perlu hafal.. kalau hafal dan amalkan sehari2 lagi bagus.. cuma.. jangan dengar semasa memandu.. bimbang kalau ada tindakbalas boleh berlaku kemalangan jalanraya..sebaik2nya di rumah kita sendiri.

  26. subhanallah, ada diantara perkara-perkara diatas saya dapat rasa, dengar atau alami dalam kehidupan seharian, namun saya dapat ketenangan mendengarkan ayat-ayat suci alquran.

  27. mula2 nak dgr rase takut sgt danbadan berpeluh-peluh.. baru pasang beberapa saat sy stopkn.. dekat 3x pasang bru ada kekuatan utk dgr..time sy dgr dekat pkol 1pg camtu.. bila mula saja ayat satu badan rase kejang dan rase nk stopkn je bacaan tu..lama ke lamaan rasa diri seperti berada di awangan seperti tidak dapat mengawal diri.. di pertengahan ayat kaki kanan terasa kebas dan menggeletar diakhir ayat tersebut terasa seperti ada benda bergerak2 di bahagian muka sebelah kanan.. apabila sudah habis bacaan surah tersebut saya buka mata dan terasa berdebar2 saya dapati saya sedang menangis sepanjang surah tersebut dibacakan.. selepas itu sy call kwn sy dan memberitahu kpd dia tentang apa yg brlaku selepas sy mendegar surah tersebut, tiba2 bunyi di syiling sy bagitahu dia dengar sesuatu dia pn dengan apa yang sy dengar kemuan sy terus tidur dan bermimpi digangu oleh suatu lembaga perempuan berambut panjang apabila mahu mengucap seolah-olah lidah menjadi kelu sehingga satu ketika sy dapat “Allah” kemudian sy tersedar dari tidur sy dapati tangan kanan sy lenguh apabila diangkat.. apakah petanda tersebut menunjukkanbdn sy telah dimasuki jin?

    • Itu petanda besar bahawa dalam badan anda terdapat jin. Biasanya orang yang dimasuki jin akan menangis mendengar ayat ini tanpa disedari. Segeralah berjumpa pakar untuk berubat atau amalkan surah-surah penting untuk mengeluarkan jin tersebut.

  28. terima kaseh untuk perkongsian ni..sy baru tahu tentang ruqyah ni…kalau amalkan, boleh dijauhkan ke dgn makhluk2 ni? atau perlu berubat jugak?

  29. Assalamualaikum wbt, sy t’tarik dengan artikel ni krn sudah lama sy ingin mengetahui tentang ni. Saya merupakan seorang student di slh sbuah ipta, nmun bgitu sy bgitu sukar utk fokus dlm kls disebbkan sy kerapkali tertidur dan menyebabkan tumpuan sy terus hlg, selain itu, sy begitu sukar utk tdur malam dan kdgkala seharian sy x tdo disebbkan mata x boleh nak lelap. bukan itu saja, rakan2 sebilik dengan sy sering nampak rupa sy seperti yang menakutkan, serba putih n berambut panjang, dan adakalanya mereka nmpk “benda” tersebut b’hampiran dgn saya, dan mereka menyatakan bhw ‘benda’ tersebut ada di sebalik saya, tp krg mengerti apa yg dimksudkan oleh mreka. Dan baru2 ni saya bermimpi seekor ular yang sangat besar mengejar saya lalu mematuk saya. Adakah ini petanda jin berada dlm badan saya?

  30. Assalamualaikum, sejak akhir2 ni saya agak risau keadaan diri saya disebabkan sy seringkali mengantuk ketika membaca quran dlm tmpoh yg lama (melebihi 3-4 m/s), dan kadangkala saya terus terlelap disebbkan tdk thn mengantuk. saya tidk tahu mengapa, dan ini telah menyukarkan sy utk m’hafaznya disebbkan pengajian yg saya ambil skrg, lebih kpd penghafalan terutamanya dalam bdg hadis dan ayat suci al-quran.bkn itu shj, sjk akhir2 ni juga sy sukar utk qiamullail wlaupun 1/minggu, kalau dulu sy begitu mdh utk bgun thajud… ini agak merunsingkan fikiran sy, dan saya juga mengalami simptom di atas spt, malas terutamanya bila hendak beribadat, sukar utk tdur malam, panas baran, perasaan cpt berubah, dan adakalanya sy terasa sedih tiba2, dan kdg-kala sy cepat untuk melenting dan marah apabila rkn sy mlakukan kslhn yg begitu kecil, byk kali pergaduhan besar blaku antara sy dan rakan2 sy hinggakan b’minggu2 tidak bertegur disebbkan keegoan saya yg begitu tinggi utk meminta maaf… sehinggakan rakan sy menggelarkan sy budak suka cari gaduh, sedangkan saya mengambil bidang agama. Saya tidak tahu mengapa saya boleh jadi begini dan sukar mengawal emosi. Saya juga pernah bermimpikan seekor ular sdg mematuk sy 2x di kaki dan di tangan saya. Adakah saya dihuni oleh jin juga?

  31. salam… nk bg komen lah sal blog nih…. baik tak payah letak video kalu blog nih ader lagu.. nyusah kan jer…. mner satu nk dgr pon tak tahu.. dh ler letak video surah ngaji…. tu sahaja…. salam kembali…

  32. first saya dgr ayat ruqayah masa kat opis, bos sy bg…rasa berdebar, lepas tu sy dgr je,mula sakit kepala,sejuk rsa nk muntah n ada satu ayat tu dia ulang aje sampai habis…sy j d ngantuk. rasa berat je kepala, then sy bukak sekali lagi,sbb sy pk mungkin effect sy makan nasi lemak kot jd mengantuk, then sy pun ulang balik…perkara yg sama..sampai tang satu ayat dia ulang y sama sampaikan sy tny kawan sy ” penjangnya nafas ustaz ni..dh dekat 20 minit, xstop2″ kawan sy pn iyakan. malam tu sy dengar lagi, saya terasa pelik kenapa tak sama yng sy dengar masa kat opis, ayat yang last adalah surah annas, tp yg saya dgr bkn surah annas. habis macam tu je, nk confirm, esok tu sampai ofis je sy bukak sekali lagi, kali ni sama mcam yg sy dgr time malam tu. sy pn xnak komen lebih2…selebihnya Allah je la yg tahu.

  33. Assalamualaikum,
    Saya nak minta izin untuk share ilmu diatas.
    Mak saya pun ada mengalami beberapa simptom yang disenaraikan.

  34. salam.. saya baru dgr tadi.. ya allah.. wlaupun xsemua perkara yg dinyatakan terjadi tadi tapi saya betul2 dapat rasa kehadirannya.. mula2 dgr saya rasa loya,nk termuntah.. pening.. dan pada minit ke 19 saya mula rasa pergerakan di bawah kulit sebanyak 3x di bahagian pnggang ke bawah.. benar ke smua 2? kalau benar apa yg perlu saya lakukan?

  35. Assalamualaikum. Boleh tolong bagi tau macam mana untuk menghubungi ustaz berkenaan untuk tujuan berubat dengan dia. Terima kasih.

  36. Salam,
    Peluang pelaburan secara Islamik bersama ” Unit Trust Public Mutual ” kadar purata “10-15%” sthn .
    Boleh guna KWSP -Akaun 1
    Rebut pelwang sekarang!!!
    sms/call/pm me now!!
    Jamian Sarif -012 2676091
    http://www.money537.ws

  37. hazycomel@yahoo.com
    salam..sy xboleh nk download la RUQYAH SYARIAH di langkah 1 tu..boleh x sape2 htr kan kat emel sy??? terima kasih..

  38. assalamualaikum wbt..mula2 dgr tak pning..bla smpai ptghan da mula pening..abis mdgr mula mguap byak kli..lau pun da nk 2jam blalu pning ade lgi..

  39. assalammualaikum .
    saya pernah ikut program ini di kolej . selepas mendengar ayat2 ini , ada antara kami pensan dan tidak sedarkan diri . saya rasa saya ada simptom2 ini . tidak bahayakah jika lakukannya di rumah seorang diri? bagaimana jika saya tiba2 histeria seperti rakan saya dulu?

  40. Kelmarin saya baca ruqyah ni selepas solat isyak.baru baca suku dari kesuluruhan,kemudian terdengar suara perempuan menangis sayup2…saya teruskan baca.tak lama kemudian anak saya tiba2 menangis dan saya tidak dapat meneruskan ruqyah sehingga tamat.adakah itu juga petanda saya/keluarga/rumah dihuni jin?

  41. Mula2 kedua2 tgn menggigil dgn perlahan selepas itu ada benda bergerak gerak di siku kiri di ikuti dgn sendawa menguap dan rasa mengantuk.2 kali sy dgr tp x tutup mata (takut heheh sb sorang2).

  42. Assalam..aduh..takut la nak dgr,pahtu nk kena tutup mata lg..dh la sorg2 kat rumah malam2 ni..kalau sy kna histeria cane? then,kalau lpas buat ni,sy di ganggu hari2 yg akn dtg mcm pentium cane?huhu..

  43. tak ada pon link tempat nak dengar…saya leh dload yg text je….

  44. mse dngr ayat,klopak mte bgrak2..pstu air mte tbe2 mglir..btol ke de jin dlm bdn sy?

  45. menguap 3 kali . .sendawa. .airmta menglir. .

  46. #Tnda masuknya waktu sbuh adalah ayam berkokok,tp tak smstinya bila ayam berkokok akn masuk waktu subuh,begitu juga dlm perihal tanda-tanda gangguan jin.Tak smetinya d ganggu jin bila dengar ruqyah,apatah lagi tanpa tiupan,& bila pejam mata sorg diri,kdg2 kita d mainkan olh psikologi sndiri..Apepun tidak ada masalah dlm usaha ke arah kebaikn,bnyakkan Beramal,rajin qiam insyaAllah takde gangguan jin,,stil bgulung dlm selimut bila masuk azan subuh juga antara gangguan jin yg sukar d ubati.^_^

  47. #Tnda masuknya waktu sbuh adalah ayam berkokok,tp tak smstinya bila ayam berkokok akn masuk waktu subuh,begitu juga dlm perihal tanda-tanda gangguan jin.Tak smetinya d ganggu jin bila dengar ruqyah,apatah lagi tanpa tiupan,& bila pejam mata sorg diri,kdg2 kita d mainkan olh psikologi sndiri..Apepun tidak ada masalah dlm usaha ke arah kebaikn,bnyakkan Beramal,rajin qiam insyaAllah takde gangguan jin,,stil bgulung dlm selimut bila masuk azan subuh juga antara gangguan jin yg sukar d ubati.^_^ via~hadi jusoh

  48. Rumiah Kamarudin

    Bila saya dengar ayat2 ini, seram sejuk badan ni. lepas tu ada macam benda bergerak kat kulit kepala. Semasa saya anak dara sunti dulu, selalu saya tidur siang dihimpit binatang yang berbulu macam gorrella warna brown. sekarang tak lagi. Tapi ada masanya malas sembahyang terutama sekali sembahyng Isya’. Selalunya saya gunakan jam loceng, utk bangunkan saya solat Isya’ jam 5.00 pagi.

  49. Assalaumualaikum,

    Macam mana ek, kalau air mata keluar sebab menguap atau ngantuk masa dengar ruqyah ni.. ? Syukran..

  50. sangat bermaafat..mintak share ye…

  51. Aslmkm… sy selalu bermimpi ader ular mematuk sy… sy jatuh dr tempat tinggi..aper maknanyer? dan sy juga mohon share ilmu diatas yer…

  52. Sangat bermanfaat.. Minta izin juga utk share..

  53. Terima kasih keran ayat2 yg diutarakan adalah penyembuh penyakit rohani No.1…Alhamdulillah…Terima kasih.

  54. saya tak pasti tapi selepas mendengar bacaan ruqyah tadi…saya berasa pening,mengantuk,sendawa dan menguap berulang-ulang kali…mata saya berair dan terasa mual…tapi,saya tak berasa ada benda bergerak di bawah kulit…namun,badan saya terasa sakit dan letih…penat dan pandangan kabur….adakah saya mengalami gangguan jin?

  55. manusia biasa

    salam.terima kasih…sy mempunyai kesemua kesan di atas & sy mahu jasa baik ssiapa utk menolong sy…

    • carilah darul syifa atau zamdurani atau mana-mana rawatan islam insyaAllah sembuh.. Allah jadikan manusia dan jin sebagai makhluk yang wajib taat dan sembah padanya.. jin tidak mungkin akan dapat melawan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran.. jadi jangan cari bomoh..yakinlah pada kalam Allah..

  56. memang berkesan……

  57. Assalamualaikum….saya ada juga mimpi orang bagi bayi perempuan pada saya…mungkin ada juga simptom di atas…

    saya tidak dapat nk download ruqyah tersebut….boleh tak sapa2 bantu emailkan kepada saya…terima kasih

  58. Saya punya mahluk yang sangat baik dia selalu menjaga diri saya

  59. a’slm… boleh x saye nak tau makna zikir yg kat bwh skali tu, rase mcm x brape best lak nak amal without tau makna he..3x

  60. agak2 kalau xtulis simptom2 tu sume…korg rase ke simptom2 tu lepas maen kan ayat 2…?mcm x real la comment korg…mcm dibuat2…

  61. salam..masa sy 12thun sy start skit pinggang,lenguh sangat2 smpai kdg2 xg skolah..sakit blakang msih berlarutan shingga skang umur sy 21..sy sering brmimpi bayi,harimau,lembu liar,ikan jerung,ular dan mcm2 mpi binatang liar nak mkn sy.slepas kmatian nenek sy 2 thun lpas sy mula npak bda bukan2..sy pnah trnpak bebola api,kdg2 npak lembaga lalu sekitar sy.masa tidur sy npak lembaga hitam dan bsar yg dduk tepi katil.byk kali bgun tidur dan lebam2 di paha n anggota badan.jd panas baran,sering menangis sorg diri,rasa rndah diri sgt2.pnh juga npak bdak kecik dduk mencangkung ktika sy trjaga dari tidur.bila berubat ustaz sahkan ada saka kepunyaan nenek moyang dulu kala.sy pnh brkawin xsmpai 3bln saje.apela nasib saya ni..slalu malang..xthu la ade x org yg bleh tlg sy..

  62. bila benar ada yang terkena gangguan magic, i boleh bantu selesaikan masalah.semampu yang i bisa je.

    email me

    • sy nak kongsi la.. sy buka spa.. dulu masa buka minggu ptama n kedua ramai jg pengunjung kami.. kemudian selepas 1bulan selepas tu pelanggan mula berkurangan.. kemudian baru-baru ni pekerja sy terjumpa belalang di hadapan pintu spa kami yg telah mati.. belalang hijau..kata pekerja sy ada orang yg menghantar benda tak bagus.. dan pada hari mereka jumpa belalang tu pd hari tersebut juga tak da pelanggan masuk langsung ke spa kami..selalunya tak macam tu.. minta bantuan siapa2..

  63. sangat bermanfaat mohon dengan izin utk dikongsi bersama. stk

  64. 2 kali saya dengar .pada hari yang berlainan. kali pertama sampai je bacaan surah al-baqarah..tekak saya teramat loyar dan batuk..siap berair mata tu.. kali ke 2 dengar pun rasa yang sama juga..

  65. assalamualaikum. sy x tau sama ada sy bermimpi atau x. Selepas mendgr azan subuh sy tertidur sebelah baby sy. Tiba2 sja sy terasa spt ada org duduk sebelah sy, tapi sy x dpt buka mata. Org itu menyentuh anak sy dan sy pegang tgn anak sy smbil mbaca ayat kursi. Kemudian sy terjaga dan x mahu tidur lg sbb takut anak sy dganggu. adakah ini juga gangguan?

  66. tengkusyed hakim

    mase dgr menguap 10 kli seminit,skt tengkok,dan bdn.adakah saya disantau,pnah sy berubat tp adakh belum smbh,bantulah sya,sya merayu.no tel sy 0123536915

    • tengku syed pls contact me at syedfh@me.com

      wassalam
      syed hussain

      • boleh saya tahu apa itu pelesit . sbb sya slalu nmpak belalang dirumah . dan saya suruh kwn saya yg belajar silat tu scan saya. dia cakap ada bende yg jaga saya . and ada org hantar . sekarang saya keliru sbb parent kurang percaya bab2 sihir . semenjak jd i sy selalu rasa malas dan selalu rasa sakit di tmpt2 tertntu n benda bergerak dalam sendi , selalu rasa lengguh di leher . mereka ckp ada saka , tp bila tnya kat nenek fmly sy mmg tk pernah membela . saya selalu dpt mimpi yg menakutkan . sy pernah niat nk menuntut ilmu perubatan islam , tp blum saya menuntut . dan saya juga berkelebihan nampak dan bercakap dengan benda tu pada waktu2 yg tertentu . saya senang terkejut . badan selalu lemah . saya mintak pandangan ada semua . saya tengah cuba yakinkan parent untuk pegi berubat .

  67. kesan yg sgt mendalam bila mendengar ayat2 ini..terasa semacam ada sesuatu bergerak di seluruh tubuh

  68. mohon share ye

  69. hr tu saya dengar ayat ni..time dengar surah al-baqarah..rase nak termuntah sampai berair mate..kemudian try tanye pengamal perubatan..die kate terkena sihir..tp xdelah sy bgtau sy dengar ruqyah..just tanye sy ade ape2 x..tu je..

  70. Assalamualaikum
    camne lak kalo bila 1st time dngr sy cme sendawa 2kali, ini pun dikira gangguan ke? pd isnin @ selasa yg lpas sy mimpi dipatuk ular diblkg bdn, harap ustaz dpt mmbantu

  71. Rukyah tu semuanyer ayat-ayat dan surah-surah pilihan dalam Al-quran. Apa plak nak takut? Confirm yg takut tu ada jin. Teruskan mendengar. Jangan takut. Yang penting jangan kita lalai dan leka dengan duniawi jer. Ingatlah pada perintah Allah SWT. Tinggalkan laranganNya. Mula lah baca alquran. Dan sesiapa yang amalkan baca surah al-baqarah, 3 hari rumah dia tidak diganggu jin, iblis dan syaitan. Pas tu baca lagi lagi. Jadikan membaca alquran tu amalan seharian. 2-3 muka surat pun sudah memadai. Insya Allah jika iman kita mula ditingkatkan, jin pun boring nak ganggu.

  72. Assalamualaikum. Saya ada dgr ayt ruqyah ni sblum ni, hati rasa tnang je..sy dgr sbb hti sy slalu rsa bdbar-dbar n sakit .time malam yg pling krap..lpas dgr 2 hti sy xrsa bdebar-dbar dah. Alhamdulillah ..sy pasti mmg ada gguan jin dlm bdn sy , tp sy pelik knp sy dgr skali je trus mlam2 slnjutnya hti sy dah x rsa bdebar .mcm sng-sng je hlang .pdhl dh lama ,dkt sthun da sy alami hti bdebar mcm tu.adakah jin dlam bdn sy dah kluar atau dy cme bsembunyi buat smentara waktu supaya sy x rsa bdebar , n sy xkn dgr ayt ruqyah lg?mnx pendapat..trima ksih.

  73. salam, sy kerap bermimpi binatang2 spt ular,kala j, dsbg, mimpi tandas, tempat kotor dan semalam sy baru je mimpi tempat tinggi yang dah berkali2. skang sy batuk pun x juga sembuh2 wlu dah makan ubat. kadang2 tidur tghari ada benda mcm gerak kat kulit. Dalam tandas pun kadang2 terdengar mcm suara2 keramaian dan semacam ada yang memanggil nama. pening2 bila bangun dari sujud. mudah panas baran. mimpi bayi dan budak2.
    & byk lagi seprti simpton2 tu.

    semua itu memang berlaku dah lama dah, dan sy juga tahu yang bdan sy ni memang dihuni Jin. cuma sy takut sangat nak pastikan ianya benar.

  74. Assalamualaikum….sblm ni pernah cuba buat rawatan ayat ruqyah sendiri dan sudah berubat dengan ustaz..blh kongsikan artikel mengenai sihir pemisah tak sbb ustaz ade cakap saya terkena sihir pemisah…tanda2 yang saya kena ialah penyakit gatal2 smp x blh tidur sbb menggaru..kawasan yang gatal semua dibahagian sendi dan pelipat..sblm mndpt penyakit ni saya kerap bermimpi kaki saya berulat (berengga)..saya nak tau mcm mna tanda sihir pemisah yang lain dan apa puncanya…

  75. lps dgr tu sy rsa mual dan muntah2…msa dgr pun berdebar2…adekah dlm bdn sy ade jin..??

  76. Assalammualaikum, sy ingin bertanya , apakah yg berlaku pd diri sy, sejak2 ini, mlm seblum tido, sy mmbaca ayt kursi dan bsuh kaki sblum tido, namun, sudah lebih 3 4 kali, sy terasa sedang melakukan persetubuhn dgn seseorg, tp sy terasa inanya dlm mimpi, adkah sy bersetubuh dgn jin?? perkara ini benar2 mmbuntukn mdiri sy, bantu lah…

    • sy pernah dgr org kata kalau jin yg menghuni kita rase tercabar dgn amalan2 baik yg kita buat,dia akan ganggu kita dgn mcm2 cara supaya kita hentikan amalan tu.dia saje buat kita confuse..dlm kes ni mungkin jin tu mrh bila awk amalkn ayat kursi tu.maksudnya amalan awk berjaya buat jin tu takut.tingkatkn amalan, mudah-mudahan jin tu akan tinggalkn tubuh awk..

    • nico rosberg,

      salam cik diana, sedara rapat sy juga pernah mengalami seperti situasi cik.. situasi cik bleh dikategori sbg “bila jin jatuh cinta” mesti perkara nie dah lama menghantui diri cik.. cik boleh rujuk pada link yang sya beri..

      http://www.youtube.com/watch?v=PdU-ACoLQcA

      selepas uat apa yg ustaz kazim cakap.. Alhamdulillah .. dah x jadi.. tapi kene rajin uat. dan paling penting.. jangan keluar malam terlalu kerap..

  77. 1. Badan terasa berat dan malas
    2.Sukar mendapat jodoh.
    3. Sukar tidur malam.
    4.Bermimpi di tempat tinggi.
    5.Bermimpi di tempat yang kotor.
    6.Malas beribadat.
    7.Panas baran.
    8.Suka melakukan tabiat buruk.
    9. Kuat berangan.
    10.Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.

    ape pndapat korang? saye ni stress atau ade gangguan jin?

  78. saya sering sakit kepala selepas asar. rasa badan berat dan malas terutama sekali untuk solat. tp saya gagahkan juga untuk solat. selepas dengar kesan yg paling ketara adalah sakit tengkuk dan mengantuk. saya juga sering ditindih ketika tidur

  79. Slm sy ingin bertanya penyakit sy ni pelik doktor memberitahu saya.. sy meghidap kanser payudara sedangkan sebelum ni memang sihat.. sy ada mengambil seorang anak angkat(anak tak sah taraf) masalah nya sejak sy tinggal dengannya keadaan sy bertambah rumit..dulu nya senang sekarang susah.. setiap sendi saya sakit lebih-lebih lagi di lutut dan ditapak kaki bisa seperti dicucuk jarum dan setiap pagi telinga sy terdengar bunyi berdesing seperti loceng halus.Dan sekarang tumbuhan dipayudara semakin menjadi. Keadaan anak itu pulak gatal-gatal satu badan. Setiap kali disuruh belajar sukar, degil dan sifat cemburunya agak melampui batas.Dia juga menghidap peyakit jantung dan resdung yang teruk..saya dah cuba berubat di pusat perubatan islam.. mendapat nasihat mereka.. tapi ianya berulang lagi.. Sy ingin sedikit penjelasan. Terima Kasih

  80. ari tu dah dengar.tp tak abis.mcm mengelak nak dengar.ni dengar lagi,buat2 relax.meremang je belakang tengkuk.seram sejuk.ada jugak rasa takut.mcm ada org perhatikan sy je.kat tengah2 dahi rasa macam ada benda gerak2 je.pastu rasa mengantuk(tp sy memang salu mengantuk,terutama lepas asar ke maghrib),susah tido malam jugak.
    sy kerap mimpi binatang2.mlm td mimpi kena kejar 2 anjing.sekor tu takde kepala.mlm2 sebelum pun selalu mimpi anjing dan ular.
    1lagi nak ty, kalau mlm2 tiba2 terbangun,pastu terus berdiri,mcm carik seseorang,apa maksudnya.sedar tp blur.yg sy ingat sblum sy tbgun,sy nmpk seorg pompuan bj puth bangun dr tmpt tdo sy.itu jin dr bdn sy ke jin yg tumpang tido sekatil dgn sy?

  81. satu persatu sy membaca kesemua comment bulu roma saya naik. sy da try mendengar selama 1.07 min sy stop, skrang nieh sy perlu mendapat kekuatan untuk mendengar kan ayat itu. sedang set kan emosi . ah skrang pon meremamng2

  82. Saya mengalami semua ini semenjak dari pertengahan bulan puasa yg lepas. Smpi hari ini, masih x hilang… Getaran seluruh badan + otot denyut2, perut sentiasa rasa x sedap, rasa nyeri² satu badan, badan selalu lemah, penat yang amat. Suhu badan malam terlalu panas… Hati & Fikiran tidak tenang + selalu khayal… Apa masalah saya masih x taw? Ada sesiapa yang boleh share untuk bantu saya? …

  83. assalamualaikum…
    saya ni tak tahu kenapa kalau saya lalu ke ternampak kuil ke saya akan rase beremang bulu roma rase seram.
    kenapa ek?

  84. tp sy ni kalau nampak je kuil atau lalu dpn kuil sy akan beremang bulu roma dan rase seram.kenapa ek?

  85. assalammualaikum ustaz

    Nak tanya sikit. keluarga saya terkena santau dan santau tersebut dibuang secara setiap hari. biasanya mak , kakak, adik dan anak- anak kecil akan terkena santau ni. tp masalahnya bila buang ari ini esok masih ada yang baru. mak saya kalau pegi kat mana-mana pasti ada yang menumpang. macamana nak bagi benda tu tak menumpang lagi dan tak mudah vacum benda-benda macam tu.

  86. Assalamualaikum ustaz

    saya rasa sebelum dengar ayat ruqyah ati saya dah rasa berdebar2… saya nak tanye la, baru2 ni saya balik ke rumah suami saya, selepas pagi dia pergi kerja saya tinggal sorang lepas tu saya terus tertido semula… tapi x lama kemudia saya terdengar suara suami saya betul2 sebelah saya,…. saya x tau sama ade say bermimpi atau x, tapi saya dah try banyak kali buka mata masa tu tapi berat sangat sampai x boleh nak toleh kesebelah….saya ingat yg saya dah kunci pintu rumah selepas suami pergi kerja… banyak kali saya baca ayat Kursi, mula2 tersekat2…lama2 saya terasa macam saya baca kuat ayat Kursi tu, apa maksudnya ustaz? adakah saya diganggu oleh makhlus halus atau itu hanya mimpi atau khayalan?

  87. ALHAMDULILLAH…T.KASIH

  88. Salam…sy confius dgn keadaan dri sy.. Sy mgalami gatal2 yg berlarutan.. Pas 2 selalu kene tindin,tiap2 malam sy akan peluk yasin… Ble sy peluk yasin.. Sy x kene tindih.. Pasal sy alami gatal2 2.. Sy p hospital mesti kene cucuk..tp xde ap2 kesan pon..

  89. assalamualaikom ustaz.saya nak brtnya,knpa sy selalu rasa di ekori.tp bila pndang blakng tidak ade apa2.tnde2 apekah itu??????????

  90. salam..saya selalu mimpi binatang seperti ular dan biawak..dan selalu mimpi baby bermain2 disekeliling sy..saya cuba dengar ayat ruqyah yg anda share..sy ikut teknik anda tutup mata dn jgn ikut bacaan, mulanya badan sy rasa x selesa…slepas shj bacaan ayat kursi…dada sy sesak dan sy muntah2..tp xda apa2 yg kluar dlm muntah sy…adakah sy ada gangguan jin seperti yg anda maksudkan?

  91. assalamualaikum, saya sering mengalami sakit kaki sebelah kiri dan sejuk seperti air beku. baru-baru ini apabila saya sedang leka-leka berbual, secara tiba-tiba terkeluar kaca. saya fikir macam biasa sahaja. kejadian itu berulang semula. saya mula menjadi takut dan saya berjumpa dengan seorang yang pandai, dan dia memberitahu saya bahawa saya terkena santau. jadi saya ingin pendapat dari ustaz. ada sekali saya mendengar ayat ruqyah, badan-badan saya terus berasa sakit, di tekak saya macam ada sesuatu yang nak keluar. saya ingin tahu apakh benar saya terkena santau sebab saya selalu berasa was-was. saya juga terdengar ada suara memanggil saya semasa saya berseorangan ketika bekerja.

  92. Assalamu’alaikum.

    boleh saya tahu kenapa perlu :

    1. pejamkan mata
    2. jangan ikut baca ayat ruqyah dalam hati / di mulut

    terima kasih.

    • waalaikummussalam…

      sy xtahu lah kenapa. tapi masa sy pergi jumpa ustaz kat Darul Syifa’ pun ustaz tu suruh sy wat benda yg sama. menghadap kiblat, lunjurkan kaki, sambil pejam mata. mulut pula jgn berhenti menyebut Allah, Allah, Allah sampai ustaz habis baca rukhyah mungkin utk kita tak terikut2 bacaan rukhyah ustaz.

      tapi disebabkan sy dah familiar dgn semua bacaan2 dan surah2 yg dibacakan tu, sy xrasa asing atau pelik atau ragu2 pun.

      maaf kalau ada tersalah kata, sila perbetulkan.

  93. Asalamualikum ustaz..sy x boleh dgr habis ruqyah syariah ni..bila separuh bacan saja sy dgr seakan2 ada sesuatu dtg..seakan2 bdan sy megembang.kepala sy mcm megembang..jantung sy berdegup kencang.utk pegetahuan ustaz sy pernah menuntut dgn orang dari indonesia.sintom seperti yg dinyatakan diatas kebanyakany sy dh alami .apa patut sy buat ustaz..

  94. saya rasa macam kena cekik dan susah nak menelan masa dengar ayat ruqyah

  95. terima kasih info ni.. =)

  96. kalau dengar sambil2 bace komen xpe ker?

  97. Assalamualaikum. Saya nak tanya, apakah surah yg boleh dibaca jika kaki atau anggota badan menjadi kejang, memandangkan saya adalah salah satu pesakit yg terkena gangguan jin. Saya telahpun mengamalkan surah-2 yg berkaitan utk menghilangkan rasa sakit tersebut. Ttapi sehingga ke hari ini, masih belum berhasil. Harap dijawab pertanyaan saya :)

  98. Pengemis cinta Ilahi

    Saya pelajar brumur 17 tahun .. Saya selalu rasa berdebar-debar dan mmpnyai perasaan tkut yg melampau sehngga rasa nk termuntah tapi muntah tak keluar2 cuma terbatuk2 dan kat leher nie rasa mcm kena cekik .. Setiap kali pergi jamuan makn2 kt rumh keluarga , semestinya saya tidak mampu makan walaupun sesudu sebb perasaan saya sering memikirkn muntah .. Saya terlalu mempunyai perasaan gemuruh. Apa yg telah terjadi kepada saya ? Saya tak mampu jalani semua ini .. Walaupun perut terasa terlalu lapar , saya tak mampu nak sarapan pagi smpai ke petang ketika disekolah. Bdan sya benar2 lemah ketika ada aktiviti disekolah dan saya sering lupa ketika cikgu mengajar walaupun dalam masa 5 minit ..

  99. Sy dh play ayat2 ruqyah tu..smpai habis.tp utk tidak ikut baca skali saya fikirkan bnda lain cth bdoa dlm hati supaya Allah lindungi saya.lps dgr skali ni rasa mcm tiada apa brlaku pd saya.sdgkn simptom di atas tu kbykan saya alami

  100. 1.apa rasionalnya yang kita xboleh nak ikut baca sekali ayat rukyah tersebut?? bukan ke lagi bagus kalu kite hafal?

    2.kalau kata kita ada tanda2 jin mnghuni badan,,boleh x kita keluarkan jin tersebut dengan mmperbanyakkan baca quran n amalan kita?

    3.betul atau x yang ada orang cakap, masa dengar rukyah ni, jangan sekerat jalan? biar sampai habis. takot digangu.

    mohon perjelasan sesape yang tahu.

    • ni adalah “ujian” mengesan jin dlm badan bukan amalan ruqyah dlm seharian. lebih kurang kalau saudari baca, teknik ni akan kurang keberkesanannya. saya ade bace, jin akan mula ambil pengaruh apabila minda kita dlm keadaan sedar/separa sedar. jadi dpt bayangkan tak tahap kesedaran kita kalau ikut bacaan ruqyah ni :)

    • kena habiskan bukan sbb takut diganggu, tpi akan diganggu jika anda cuba habiskan bacaaan ruqyah. dinasihatkan baca sampai habis walau apapun terjadi, usaha habiskan :)

  101. saya dengar sambil tutup mata konon nak hayati, rasa xsempat habis pun sekali tertidur. try lagi sekali, sama jugak. tertido. try kali ketiga, xtutup mata tp main fb sambil dgr, xde pape pun, just gatal2 tekak je. insyaallah mintak2 xde la jin dlm bdn sy nih.

  102. sy kene kat anggota badan bwh kulit bergerak2, dada berdebar2 dan byk persoalan timbul smpai stress nk mnjawab sume soalan 2.badan lemah2, ari2 minum tongkat ali huhu pun xjln gak,.. ade spe2 boleh bg tau x ape msalah aku nie,..??? da staun da ….kdang2 mood aku xmenentu…stress cmni wei..

    • menguap, mengantuk, terasa kembang, berdebar –> perkara biasa yg berlaku disebabkan zarah2 dlm badan kita pada tahap “excited state”. kalau x paham boleh kaji balik apa yg berlaku sekiranya zarah mendapat energy. ruqyah=good energy, tenaga(nur)yg kita dpt apabila membaca ruqyah :)

  103. pengalaman saya mimpi org (yg saya kenal) bagi baby. baby tu agak pelik sbb raut wajahnya agak muram dan tidak menangis. saya rasa ada yg tidak kena dgn baby berkenaan dan saya baca ayat Kursi. baby tu jadi keras, otot dan tangannya kejang. lepas tu org tadi ambil balik baby dan marah kpd saya. misteri kn? agak kerap mimpi org bagi bayi tpi alhamdullilah semuanya akan ambik balik baby tu spt mcm saya ni x sesuai :)

  104. Salam.ahad yang lepas,saya mengalami sakit di bahagian belikat saya,seperti ada angin yang tersekat.lalu saya bertekad mengajak suami untuk mengurut di salah sebuah tempat mengurut yang mengamalkan ayat-ayat ruqyah.alhamdulillah saya berpeluang untuk mengurut badan di kedai tersebut.lebih mengejutkan saya,makcik yang mengurut saya meminta saya memberitahu masalah saya dan saya katakan badan saya letih,tidak bermaya.namun makcik tersebut mengatakan masalah saya lebih daripada itu iaitu ada benda halus sedang menggoda saya dan memastikan saya tidak mengikut syariat Islam yakni melayani suami.saya sukar untuk mempercayai walaupun saya akui saya kerap mengalami mimpi yang mengerikan sehingga malam kelmarin dan tidak berkeinginan untuk bersama suami.lenguh di bahu masih tidak hilang sehingga saya cuba mendengar ruqyah ini.semasa mendengar,anak saya yang sedang tidur,terkejut2 dan juga merengek dalam tidurnya.saya pula terasa sedikit mengantuk.saya inginkan kepastian dari ustaz apakah saya benar2 diduduki oleh makhluk tersebut?saya telah membaca beberapa surah yang terdapat dalam buku yang ditulis oleh dato’ harun din.kali pertama,terasa panas di belakang.kali kedua,masih panas dan lama2 reda.kali ke3,hilang panas tetapi di belikat saya masih sakit.kali ke4,kurang sakit di belikat tetapi berpeluh-peluh.kali ke5,kurang sakit.saya mohon penjelasan ustaz agar saya dapat menjauhkan diri dari makhluk halus.dan minta ustaz memberikan panduan untuk mengelakkan perkara ini berlaku lagi.

  105. Assalammualaikum.. saya da dgr bacaan ruqyah sbnyak 2 kali,kali prtama d awal bacaan,dada brdebar debar,rtengahan bacaa sy tiba2 trbatuk,kmudian sendawa brulang kali dan mguap tanpa henti.. kali kedua,sya kerap sendawa dan mguap tnpa henti shingga saya hampir2 ttidur.. saya cuba btahan.. tapi belakang saya tiba2 terasa sakit sgt.. saya tetap truskn mdgr shgga bacaan habis.. ada kah saya salah sorg yg trkena gangguan jin.. lgpn simptom2 sprti di ats kbnyakknnya sy da laluinya.. suami sy sndri hairan dgn sikap sy yg berubah secara mndadak.. sy harap sgt ada yg dpt mnjelasknnya..

  106. salam…

    Hidup saya terlalu susah umpama rezeki saya disekat dan dikelilingi dengan hutang.Setiap hari bergaduh dengan suami dam suami tidak mahu bekerja. Saya perlu keluar cari rezeki demi anak-anak.Saya dapat rasakan ada sesuatu berlaku dalam rumahtangga dan hidup saya.
    Dapatkah pihak tuan berikan sedikit tips kenapa saya jadi begini.

  107. Nak tanya, sy dengar ayat ruqyah yg dibaca oleh syeik al ghamidi kt utube yg pnjng ayat tu 54 minit.. Mula2 sy dengar sy duduk bersila mata pejam.. Lepas tu sy rase nk baring, mata pejam..20minit lepas tu sy tertido.. Sy sedar kmudian 20minit sblum ruqyah habis.. Bukak mata cam biasa, bila dh hbis ayat tu sy rase rahang sy sakit, rase nk kencing n sakit perut nk berak.. Bila sy nk g tandas smua tu hilang. Tp rahang sy still sakit dkt bhagian telinga..pasal simpton tu ade, suka amalkan tabiat buruk, was-was dlm solat,kuat berangan, kdang2 terckap sorng2,jd malas,kulit gerak2 pn ade. Mohon bantu. :(

  108. kalau masalah suami isteri bolekah hanya seorang shj yg mendgr ruqyah ni.

  109. saya setiap hari diganggu seperti dicekik,tangan saya sentiasa menggiil adakah saya terkena gangguan jin

  110. assalammualaikum….saya nk bkongsi msalah sya…sya sering dgangu…sya sering bmimpi ular,binatang2 yg berbisa,bru2 nie dya bermimpi didatangi sekor harimau…sya pernah dgangu hgga ke thap bisikan,dimana sys dsuruh mbunuh suami sya sendiri,tp alhmdullillah sya dpt mlawan hasutan tu..sya juga sering dgangu ketika tdur seperti , dtindih ktika tdur,dtiup angin dtelinga,dcekik dan mcm2 lg,sya pnah dbisik ketelinga utk tdk mpercayai suami sya…thap kesihatan sya jgak tdak berape baek kerana kerap sakit,sya mgalami jntung yg bdebar2,bisa2 badan,sakit kepala,susah tido malam…dan pling saya kesian sya cepat marah pd anak2 dan suami,nasib anak2 n suami fham keadaan sya…boleh bantu saya

  111. Irdina Sofea Mohd Rizal

    rase seram jee… takut la nk dengar :( huhuhu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>