Tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap, Tanda Kiamat Besar Sedang Disempurnakan.

  • Sharebar

Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya DajjalSiapakah Sai Baba. Baca ... » dan Yakjuj & Ma’juj. Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah4 Perkara Yang Allah Sembunyikan Dari Kita. Baca ... ») telah runtuh di Georgia. Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.

1-Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari.

2-ZinaApa itu Zina Hati?. Baca ... » bermaharajalela.

“Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim.

3-Bermaharajalela alat muzik.

“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. ” Ada yang bertanya kepada Rasulullah saw; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita10 Cara Pamerkan Cinta Kepada Isteri. Baca ... »” – Ibnu Majah.

4-Menghias masjidIblis Penyuluh Jalan. Baca ... » & membanggakannya.

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid” – RiwayatBinatang Yang Harus Dibunuh Dan Harus Dipelihara. Baca ... » -Nasai.

5-Munculnya kekejian.

“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.

6-Ramai orang soleh meninggal duniaJawapan: Cara Memutuskan Hubungan Cinta #2. Baca ... ».

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik & ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad.

7-Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.

“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia”
- Riwayat Thabrani.

8-Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.

“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad.

9-Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.

Diriwayatkan dari Abu Hurairah lah.a. “Di antara tanda-tanda telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang”.

10-Bulan sabit kelihatan besar.

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”
- Riwayat Thabrani.

11-Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.

ads-bengkel-sabun

“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim.

12-Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.

“Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar.” – Riwayat Ahmad.

13-Negara(Semasa) Perlukah Malaysia & Indonesia Bersengketa?. Baca ... » Arab menjadi padang rumput & sungai.

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai” – Sahih Muslim.

14-Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda.

“Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti ‘bulu merpati’ yang mereka itu tidak akan mencium bau syurgaAyah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?. Baca ... ».” – Sahih Abu Daud & Nasai.

15-Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam4 Perkara Yang Allah Sembunyikan Dari Kita. Baca ... ».

“Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya).” – Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar3 Kesukaan Nabi.... Baca ... » r.a.

Kini, Kita hanya menuggu saat tibanya..

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi(Agama) Apa Itu Bidaah?. Baca ... » saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
(H.R Muslim).

Keterangan:

Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadisBinatang Yang Harus Dibunuh Dan Harus Dipelihara. Baca ... » ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat.

Sepuluh tanda itu ialah:

  1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakitKelebihan Menyebut "La Hawla Wala Quwwata Illa Billah". Baca ... » yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
  2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
  3. Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
  4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman(Agama) Apa Itu Bidaah?. Baca ... » orang kafir dan tidak menerima taubatKau Memang Ahli Neraka?. Baca ... » daripada orang yang berdosa.
  5. Turunnya Nabi IsaTempat Yang Mungkin Akan Turunnya Nabi Isa. Baca ... » alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan ImamAyah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?. Baca ... » Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
  6. Keluarnya bangsa(Semasa) Perlukah Malaysia & Indonesia Bersengketa?. Baca ... » Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
  7. Gempa bumi di Timur.
  8. Gempa bumi di Barat.
  9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.
  10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.

Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merosakkan sistem alam cakerawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.

kredit: pieogiey_daniel

Dipetik dari Blog Tok Wan dan diubahsuai oleh WanWMA.

19 comments

  1. manusia zaman ini memang dalam kerugian..

  2. Jgn rilek la saudara dan saudari ku. Kecuali imam mahadi dan almasih Isa, semua tanda2 dah ada sekarang. Nak cari tembok yakjuj makjuj hancur? Cari la sampai mati. mmg tak jumpa. Tembok tu dah lama hancur zaman nabi Muhammad hidup lagi. Nak tunggu dajal turun? tunggu la sampai mati orang mata satu tu. Kalau tak nampak lagi Dajal tengah kuasai dunia sekarang tak tau la nak ckp apa. “Oh tidak! Kau tipu! Ulamak kita skang tak bgitau pun psl ni!”

    Akan datang ke atas manusia satu zaman ketika itu Islam tidak ada yang tinggal kecuali hanya pada namanya dan al-Quran tidak tinggal kecuali pada tulisannya, masjid-masjid mereka begitu indah namun ia kosong daripada petunjuk, ulama mereka tergolong daripada kalangan manusia paling jelik yang wujud di bawah langit. Daripada kalangan mereka lahir fitnah-fitnah dan akan kembali kepadanya. Hadis Rasulullah s.a.w

    Kita pk kita selamat sebab tak makan riba’? Jgn nak tipu! Kita guna bank transaksi duit ada riba’. Kita buat loan belajar kna bayar blik dgn riba’ skali. Kita bayar ansuran kereta rumah kna byr riba’ skali. Duit kertas (fiat) yg kita guna skang ni pun di cipta berdasarkan kredit(hutang). Kita tuhan. Kita cipta duit macam tu je. takde nilai pun kepingan kertas kita guna ni, tiba2 kita boleh beli banglo & kereta mahal. Tak ke riba’ jgak tu? Macam tu ke nabi ajar berekonomi dalam islam?

    Masih pk kiamat akn datang lambat lagi? 100 taun? 200 taun lg?
    beli tiket pergi Disneyland, buat rumah kat sana, tido sepuas puas ati kita. Live in wonderland! Yaaay!

  3. Rasanya, selaras dengan penghabisan tanda tanda kecil diatas bila ada ulama’ menafikan ayat Al Quran sebahagian Al Quran sedangkan terdapat beratus million munkin billion naskah Kitab suci termaktub ayat tersebut.

  4. alhamdulilah jumpa blog ni sye blh tmbhkan ilmu. Semoga Allah berikan petunjuk kte suwe. Alhamdulilah kte Islam.

  5. Permainan slander sebahagian rakyat Amerika terdesak cari cara dapatkan control atas Iran cuma menambah kuasa Dajal dengan fitnah, memngosongkan ilmu. Tanda ke 4 membuka interpretasi kepalaperang dilancar dari penghujung Lautan terlebar iaitu Pasifik, Amerika atau zon musim dingin malam berpanjangan. Jadi untuk mengurang was was mereka, perlu mereka imbang defisit berpada. Iaitu bila diberi cukai sederhana pada yang kaya, perlu berdasar sektor yang intensif lebar, dan bukan pemberian rambang tokey mambang yang berduit atas duit atau kurang usaha. Perbandingan usaha ada perlu kerna terdapat sektor yang kurang profit untuk daya saing, namun dikapitalis tanpa rasa kemanusiaan oleh mereka yang rakus menipu.

  6. Ya Allah,,amalanku maseh blum mencukupi

  7. bertaubatlah,sembahyanglah banyak banyak

  8. Ya Allah… Ampunilah aku… Nasib baik jumpa laman ni utk baca benda ni. Kalau tak, tak tau la apa yg sbenarnya yg brlaku skang ni. ..

  9. ya allah,ampun an dose ku ya allah..aq bnyk wt dose pada mu..

  10. masya allah sungguh tidak terkata.. masih banyak dosa hambamu ini..

  11. ya allah ampunilah dosaku , keluargaku dan seluruh umat islam

  12. subhanAllah tuhan.. dunia kian digemparkan dengan perihalan kiamat..

  13. harap-harap kita semua orang islam akan bertaubat sebelum semuanya terlambat ….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>