Monday , 20 April 2015
Terbaru

Tafsir Mimpi Menurut Islam

Taksir Mimpi.

Di bawah ini kami senaraikan tafsir mimpi mengikut peristiwa yang dimimpikan. Senarai tafsir mimpi ini tidak semestinya betul dan tepat, tidak juga bolehTak Pandai Bukan Tak Boleh. Baca ... » dipercayai 100% melainkan jika ia disebut dalam Al-QuranWanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur'an. Baca ... » atau hadisBinatang Yang Harus Dibunuh Dan Harus Dipelihara. Baca ... » nabi secara jelas.

Senarai tafsir mimpi ini sekadar rujukan dan panduan sahaja. Hakikat sebenar tentang maksud mimpi kitaCelik Hati Kita. Baca ... » hanya AllahIlmu, Iman & Amal. Baca ... » sahaja yang tahu. Kadang2 mimpi2 itu hanyalah mainan tidur15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... ». Kadang2 ia merupakan alamat atau tanda untuk kita mendapatkan sesuatu atau berlaku sesuatu perkara.

Berdoa dan berserahlah kepada Allah. Hanya kepada-Nya tempat kita percaya dan bergantung harap.  Usah percaya kepada ramalan dan tafsir mimpi yang entahkan benar, entahkan tidak. Kerana ia boleh mendekatkan kita dalam keadaan syirik kepada Allah. Nauzubillah…

 

  1. Bermimpi menunaikan solatMaksud Bacaan Dalam Solat. Baca ... » alamatnya akan sempurna kerjaMenghargai Sebelum Dihargai. Baca ... » di dunia3 Kesukaan Nabi.... Baca ... » dan akhiratJika Hidup 65 Tahun, Mungkin Hanya 2 Tahun Kita Gunakan Untuk Sembahyang!. Baca ... ».
  2. Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosaNafsu Seks Lelaki Dan Wanita Sekarang. Baca ... » anda akan diampunkan dunia dan akhirat.
  3. Bermimpi memasuki masjidIblis Penyuluh Jalan. Baca ... » haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya anda akan mendapat pahalaCelik Hati Kita. Baca ... » dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh.
  4. Bermimpi beri sedekahKemuncak Pahala Sedekah. Baca ... » atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia.
  5. Bermimpi memohon doa9 Petua Capai Doa Mustajab. Baca ... » kepada Allah Taala atau membaca qur’an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaanIdea Buat Duit-1. Baca ... » yang dilakukan.
  6. Jika bermimpi membaca qur’an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda.
  7. Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar.
  8. Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa.
  9. Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat.
  10. Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmuKenapa Yahudi Bijak? Kita Perlu Menyaingi Mereka!. Baca ... » kebajikan di dunia dan akhirat.
  11. Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira.
  12. Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar.
  13. Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran.
  14. Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan
  15. Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang.
  16. Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian.
  17. Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaanKisah Motivasi daripada Sylvester Stallone . Baca ... ».
  18. Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat.
  19. Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan.
  20. Bermimpi duitIdea Buat Duit-2.1. Baca ... » terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh.
  21. Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar.
  22. Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.
  23. Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar.
  24. Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan matiDiganggu Syaitan Ketika Sakaratul Maut. Baca ... » dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya.
  25. Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati.
  26. Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup(Motivasi) Akhirnya Aral Melintang Juga.... Baca ... ».
  27. Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai.
  28. Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita.
  29. Bermimpi makan makanan(Kesihatan) Sembelit. Baca ... » masam memberi alamat anda akan sakit atau berdukacita Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa.
  30. Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.
  31. Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya.
  32. Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.
  33. Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.
  34. Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.
  35. Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.
  36. Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.
  37. Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda.
  38. Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat.
  39. Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati.
  40. Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan sempurna.
  41. Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu.
  42. Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang.
  43. Bermimpikan ayam sambung menyambung menandakan anak lelakiSaya Tidak Percaya Adanya Tuhan!. Baca ... » anda akan berkawan dengan orang baik
  44. Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya dengan sesuatu, segala kehendak akan diperolehnya dan dialah Wali Allah yang beroleh kebesaran di dunia dan akhirat.
  45. Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurgaAyah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?. Baca ... ».
  46. Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
  47. Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan.
  48. Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w.
  49. Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan.
  50. Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteriBagaimana Kalau Dah Terlanjur?. Baca ... », ilmu dan harta yang halal.
  51. Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna.
  52. Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung.
  53. Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar.
  54. Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan berceraiTambah Anak Untuk Bercerai. Baca ... » dengan isteri.
  55. Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit.
  56. Jika bermimpi paras anda mempunyai perempuan alamatnya anda akan memperoleh harta atau anak.
  57. Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh.
  58. Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan.
  59. Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak.

Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... »). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh. Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah S.W.T lah yang maha mengetahui.

.

.

Sumber | hotreload2u.blogspot.com

131 comments

  1. Saya bermimpi beperang di dalam sebuah kapal dan menyelamatkan alquran apa pendapat anda?

  2. Asalamualikum Saya bermimpi beperang dalam sebuah kapal dan menyelamatkan alquran apa pendapat anda?

  3. salam. terima kasih dengan ilmu yg diberi. saya ingin bertanya adakah maksud mimpi ini benar? saya pernah bermimpi orang yg saya sayang mati apakah maksudnya. terima kasih

  4. saya bermimpi didatangi oleh satu lembaga dan menunjukkan tempat di salalh satu sudut di luar rumah saya….dan mengatakan bahawa sudut disitu adalah kotor..lalu menyuruh saya membersihkan kawasan itu kerana susah utk dimasuki….persoalan saya ialah apakah yg dimaksudkan oleh ayat “susah utk dimasuki”..mimpi ini bermain difikiran saya kerana mimpi ini berulang selama 2hari berturut-turut trmasuk harini….apakah yg patut saya lakukan…adakah ini mainan tidur @ suatu petunjuk???

    • Maksudnya, rumah anda sudah ada orang yang pernah menjaganya. Jika lembaga itu berkelihatan baik2, bersihkan… Jika lembaga itu berkelihatan jahat, jangan ubah apa2…

  5. assalamualaikum,nama saya dani,dari solo,saya pernah bermimpi menunaikan haji,meraba ka`bah,dan menyeru Labaik Allahumma Labaik padahal saya belum pernah kesana,lho,kemudian saya bertemu dengan para nabi as.kecuali nabi ayub as,zulkifli as,ilyas as&ilyasa as,dan Nabi Muhammad SAW.Saya bertemu nabi isa 3x beliau menyuruh saya agar rajin2 sholat dan menghafalkan al-qur`an,lalu setelah itu saya menemui burung merpati berwarna emas dihalaman saya setelah burung itu dijari kanan saya,mimpi bertemu Allah SWT secara langsung dan DIA datang sendiri kepada saya,mimpi bertemu Malaikat jibril dengan burognya dia berhenti diatas awan sambil melihat saya dengan senyum semua itu artinya apa?

    • Maksudnya, Tuhan menyukai kamu. Dan berkatnya sentiasa terbuka pada kamu. Semua itu disebabkan atas kebaikan yang pernah kamu lakukan. You are one of his favourite. Kita punya mimpi agak sama.

  6. Apakah maksud pergi ke rumah penjahat baju hantar tempahan tapi dia dah x buat baju… Dan dia buat kuih lalu menjual pd saya . Bawa balik makan x sedap.. Apakah maksud mimpi itu?

  7. As……Mimpi punya cincin dua yg satu mau di pinta ma mantan suami terus si cewetu gamau ngasih lari-lari sambil gendong anaknya’sampi di suatu tempat ada becana Aalam banyak korbn berjatuhan si cewe itu ketakutan bangt..apa menurut anda tapsir dari mimpi itu wsw.

  8. Apa maksud mimpi buaya kejar kita, n mengandung sedangkan belum bernikah dan menyusukan baby..

    • mksudnya ada jin saka mahu masuk ke dlm tubuh awk..better pergi berubat..saya tau ni dri ustaz sbb saya pun pernah mimpi bnda yg sama mcm awk..

  9. admin saye bermimpi menjadi paderi atau pope ape alamatnye tuh,,,,,adakah ianya hanya permainan tidur semata mata ?

  10. DEDEN DAENURI

    Assalamualaikum !
    Saya bermimpihal yang sama secara berulang sampai 4 kali, dimana saya melihat tulisan nama seorang syech dan lokasi makamnya di banten. Dan setelah saya cek kelokasi alamat ditunjuk dalam mimpi saya itu ternyata benar nama dan lokasi persis sama antara kenyataan dan mimpi itu! Namanya “Syech yusuf”. Padahal saya tidak terpikirkan dan gak ada hubungannya sepengetahuan saya!
    Dapatkan anda menjelaskan arti mimpi saya itu ? tolong bantu saya karena hal ini sangat berpengaruh terhadap perasaan dan pikiran saya sekarang , Terima kasih wassalam !

    • Menandakan Syech tersebut ingin kamu menemuinya di makamnya. Berkemungkinan kamu memperoleh sesuatu daripadanya.

  11. salam..saya msih bujang dan sya ade mimpi sya berkahwin dgn lelaki yang tidak dikenali dan kmi hidup bahagia stelah menikah..apakah tanda atau pendapat en mengenai mimpi saya ini

  12. sekiranya kalian berminat nak tahu apa sebab bermimpi, dan jawapan atas mimpi, silakan ke

    halaqah.net/v10/index.php?topic=7234

    inshallah ya

  13. IS Hamba Allah

    Kalau mintakan seseorang? Betulkah maksudnya seseorang itu merindui kita?

  14. mimpi melihat 3 jenazah satu baru nak tanam jenazah kedua tepi lubang jenazah ketiga di atas tanah…..apa kah maksudnya mimpi tu….

    • Ertinya kamu akan perlu membuat sesuatu pilihan. Namun pastikan lakukannya secara step by step… jangan rush

  15. salam…saya ada sedikit kemusykilan..saya telah di besarkan di satu tempat ketika saya kanak kanak hingga remaja dahulu….persoalannye saya sering bermimpi aktiviti harian saya pada zaman kanak kanak dan remaja saya…dari umur 15-20 tahun…
    seperti berlari,pergi sekolah,main bola…dll

    kini hampir 10 tahun .saya berpindah d tempat lain…umur saya kini 31… setiap minggu saya bermimpi benda yg sama tapi aktiviti yg berlainan…hampir sedekad lamanye saya bermimpi bergini…

    wassalam..plz respon tuan

  16. assalamualaikum…, saya ada bbrapa pertanyaan, pertama: benarkah bermimpi bertemu baginda Nabi Muhammad SAW adlh jaminan masuk syurga? Kedua: tak jarang sy bermimpi bertemu dengan makhluk halus, namun dalam mimpi itu sy selalu membacakan ayat kursiy, pernah juga mimpi sy mengusir mahluk itu bersama kakek yang sudah wafat dan sy memegang sebuah perisai bulat sambil membacakan ayat kursiy. ketiga: apakah arti mimpi menjadi murid di pesantren/pemondokan. Mohon penjelasan, terimakasih, wassalam.

    • Maksudnya anda seorang yang kuat agama dan kuat iman. Syaitan dan Jin takutkan anda dan anda susah utk dedekati jin dan syaitan. Anda juga orang yang sentiasa dilindungi oleh malaikat dan ada penjaga sendiri yang diarahkan oleh Tuhan untuk menjaga kamu. Mimpi kita sama.

  17. As Salam,saya ingin bertanya ketika saya tidur saya bermimpi pergi kerumah orang yang tidak kenali dan ternampak banyak ulat sampah di kawasan rumahnya, apakah maksudnya.
    Terima Kasih.

  18. saya brmimpi melihat awan gelap dan brgerak pantas..dan dlm msa yg sma saya lihat ada sungai dr ats bukit mgalir ke bwh spt bencana alam.sya trus mnyelamatkn dokumen penting sya.apakah maksud dgn mimpi ini??

    • Kerjaya anda akan ada masalah. Kalau dokumen itu dapat diselamatkan semua, maksudnya masalah anda dalam kerjaya dapat diselesaikan.

  19. saya pernah bermimpi manikah.. dengan sorang laki ni..rupanya dia sebaya saya.. dia asyik pandang lain macam je buat saya takut

    • Perempuan biasanya mempunyai mimpi seperti dinikahkan atau kahwin. Tetapi awas, ini petanda kurang baik. Berkemungkinan anda disukai jin atau jin ingin masuk ke dalam diri anda. Jika tidak diubati, boleh membuatkan anda tidak lancar dalam perhubungan anda dengan lelaki

  20. Ass..ªќ͡ʊ̈̇ elly di sumbar ªќ͡ʊ̈̇ mimpi potong rambut!! Mknanya apa yaaaa

  21. muhammad danial

    assalamu alaiku wr.wb
    saya bermimpi bisa terbang melayang.
    itu menandakan apa ,

  22. muhammad danial

    assalamu alaikum ….
    pa ustadz saya mau bertanya
    saya sering sekali kalo;gi mimpi tuh ,,, saya tau kalo saya sekarang lagi mimpi, kenapa bisa kaya gitu pa usatadz, itu menandakan apa

  23. mimpi rakan sakit di hospital dan ramai yang datang ziarah rakan tersebut. apa maksudnya ustaz.

  24. assalamuallaikum. .
    Sy mau tanya arti mimpi menjelang shalat subuh ?
    Sy bermimpi di daerah yg tinggi melihat khalayak ramai sedang bermain bola api orang2 itu membuat lingkaran yg besar sambil menendang-nendang bola api tsb ke atas mengenai kabel tiang listrik dan bola api itu membakar kabel tsb sampai membakar rumah yg ada kawan sy dan keluarganya lalu kawan sy menghubungi sy lewat sms di hp untuk menolong mereka yg mana kunci pintunya saya yg pegang setelah saya menolongnya membuka pintu itu akhirnya kawan saya dan keluarganya selamat . . .

  25. Assalamualaikum…ibu mentua saya bermimpi saya berjalan naik ke langit kemudian berterbangan sebelum jatuh semula kebumi (tapi tiada kecederaan),selepas jatuh kebumi ibu mentua saya nampak saya berjalan di dalam hutan pergi jauh semaki tapi walaupun saya pergi semakin jauh tapi saya tetap nampak di mata dia.

    • Berwaspadalah Ros, ada masanya masa depan anda cerah dan disaat masa itu kena berhati hati kerana kejayaan itu berkemungkinan akn jatuh mendadak sehingga menyebabkan anda seperti dari 0 ke 100, dari 100 ke 0

  26. ass….

    saya bermimpi orang kerdil..orang kerdil itu banyak, terus matanya seperti kucing…didalam mimpi saya orang2 pada takut,kabur lari terbirit-birit sambil bilang hantu…..!! terus datang saya menghampirinya,yg anehnya malah orang kerdil itu seperti takut sama saya..
    kalo boleh tau apa maksud mimpi saya itu…..??
    terus apa arti nya…..???

  27. assalammualiakum wr. wb.
    saya mau tanya arti mimpi melihat bulan bercahaya makin lama makin mendekat hingga di atas kepala, di dalamnya ada rumah dan pohon, ada juga 3 garis vertikal dan 3 garis horizontal berwarna hitam… itu menandakan apa… mohon pendapatnya…

  28. sallam saya pernah bermimpi saya jatuh dari jambatan apakah makhsudnya

  29. Assalamualaikum ustaz…
    Utk pengetahuan ustaz, arwah ibu saya telah meninggal dec 2005 kerana demam denggi. Tapi sejak 2-3 mlm kebelakangan ni, saya sering bermimpi arwah ibu terkorban dlm kebakaran rumah kerana hendak menyelamatkan ayah saya.
    Gambaran jenazah ibu (ada juga jenazah pakcik/makcik tapi tidak jelas) yg hangus terbakar, siap dikafan & disembahyangkan sgt jelas. Saya akan terbangun & tersedar saya menangis sebenarnya apabila terjaga.
    Mohon pandangan ustaz untuk memperjelaskan tafsiran mimpi saya ini…

    • Maaf jika saya tersilap pada bhagian ini. Pada pendapat saya, ibumu yg telah meninggal dunia itu telah menanggung segala dosa yang pernah dilakukan oleh ayahmu yang mnyebabkan dia ditempatkan di tmpat yg tidak soleh. Maaf sekali lagi jika pandangan saya kurang tepat atau menyinggung prasaan saudara.

  30. assalamualaikum, mau tanya. kalo mimpi menangis dengan orang yang dia sayang, pada pagi hari tepatnya subuh, apa ya itu tandanya?

    • assalamualaikum ,
      klw mmpi sy tgh trun dr tgga n ada budak tggu dkt dpn tga n ajak sy main dgn die tnda die ape? dah 3x mimpi .

      ade jgk mimpi sy tgh kendong baby . n ade suare tah dr mane sroh anta baby tu balik . sy anta tp yg plek nye sy anta ke langit .

  31. Assalamualaikum…saya nk tanye..saya ada termimpi arwah sahabat saya yg bru lepas kerahmatullah 2bulan lepas…arwah datang dpn saya dgn berjubah putih dan senyum dgn saya…apa kah maksud mimpi saya tu??

    • Maksudnya arwah merindui kamu dan ingin berjumpa denganmu. Dia juga memberitahu bahawa dia selamat smpai di syurga.

  32. Sy bermimpi tikus mati beku dlm peti sejuk..tiba2
    sekumpulan tikus dtg mkn tikus yg beku tu…apakah maksudnya

  33. saya bermimpi melihat hantu yg sama dan ditempat yg sama selama 3x pendapat anda apa ?

  34. saya bermimpi melihat org yg sayangi nikah sama org lai yg jauh lleh tua dari saya.bisa dibilang perkawinan siti nurbaya dan datuk maringgih.
    terus dengan hati sedih saya pun memohon kepada ibu nya agar anak nya menikah dengan saya.dengan proses mahar dan tempo 2 hingga 3bln tempo untuk bisa menikah dengan sianak ibu itu,sampai akhirnya si ibu merestui nya.

  35. Mimpi diminta mengahwini gadis bangsawan oleh saudara lelakinya, menebang dahan pokok dan pokok dan masuik ke dalam istana.

  36. ass..
    saya bermimpi di angkat menjadi persiden itu apa arti ya,,,

  37. Assalamualaikum…
    Nk tnya kalau mimpi kna kejar ular then kna patuk ular tue apa mksd nya…lpas tue kalau mimpi kna lamar kt makkah apakah mksd nya…

  38. Saya bermimpi sya telah berkahwin dlm usia muda. Dan dlm mimpi tu menunjukkan saya sedang bersalin. Suami saya nampak baik org nya. Tapi saya tak dpt lihat dgn jelas rupa suami dan anak saya. Apa maksud mimpi Saya tu ye?

    • Ini bahaya. Ada jin menyukai anda. Jika tidak diubati, hubungan anda dgn pasangan anda tidak akan kekal

  39. Assalamualaikum ..
    Adik saya memberitahu saya bahawa dia telah bermimpikan saya dan juga ibu saya . Di dalam mimpi itu dia kata dia asyik terserempak saya dan ibu banyak kali . Then selepas itu adik saya kata saya telah mati sambil memegang sesuatu yang berwarna hijau . Apakah maksud mimpi tersebut ya ?

  40. saya prnah bermimpi sejenis makhluk yg sosok tubuhnya sperti manusia,bermata satu,tinggi setinggi banggunan mempunyai 4 kaki lelabah di pinggng kiri & kanannya.mengeluarkan bunyi yg nyaring dan memusnahkan semua di depan matanya.apakah itu cuma mainan mimpi atau ada maksudnya..?

  41. Assalam…sy penah bermimpi yg sy membaca al quran dengan suara yang merdu dan sy penah bermimpi sy diberi serban nabi isa.apakah mksud kedua dua mimpi tu?terima kaseh

  42. Assalamualaikum,

    Mohon pendapat,,saya bermimpi satu gigi hadapan atas tanggal tanpa rasa sakit. Saya masih ingat dalam mimpi terseut saya berada di luar daerah bersama rakan sekerja dan dalam kebinggun dan bagaimana saya nak berurusan dalam keadaan tiada gigi hadapan. T

  43. assalamulaikum.

    saya nak tanya. apa maksud sering bermimpi bercinta dengan suami orang. dan orang tu orang yg sama…

  44. (1) Ibu saya bermimpi, saya mempunyai sebuah rumah yang cukup besar dan ibu saya diberi pilihan untuk memasuki mana-mana pintu bilik yang menyukainya. Apakah maksudnya?

    (2) Ibu saya bermimpi keesokkan harinya bahawa saya membeli segeran tanah tetapi ibu saya tidak pasti tanah apakah itu. Apakah maksudnya?

  45. Apa mksud kalau mimpi suami kita kawen lain..

  46. SAYA BERMIMPI MELIHAT OMBAK LAUT ..APAKAH MAKSUDNYA

  47. assalam mualaikum…

    1. saya bermimpi saya memandang ke arah cermin dan melihat di celah2 rambut saya beruban. apakah makna mimpi tersebut?

    2. saya bermimpi saya kemalangan (tidak di kenal pasti jenis kemalangan), saya pengsan..dan apabila sedar saya berada di rumah sakit dan berkerusi roda tetapi saya sentiasa tersenyum walaupun dalam kesakitan. mohon pencerahan.

    terima kasih..

  48. Adik saya bermimpi arwah ibu menghadiahkan saya sebuah rumah yang cantik,apa maksudnya

    • Salam ….
      saya pernah dan sering diganggu oleh mimpi2 yg kurang menyenangkan …
      1. Bermimpi mengucap kalimah syahadah dan apabila tersedar saya menyedari bibir saya pun menyebut kalimah itu ..
      2. Bermimpi berjumpa buaya dan ular dijalan raya semasa bersiar siar di kampung bersama dgn keluarga ..
      3. Bermimpi kucing berwarna kuning dlm bilik mandi sewaktu saya hendak mandi..
      4. Bermimpi bersolat ….

      terima kasih jika saudara boleh uraikan mimpi2 saya itu …
      Asalamualaikum . …

  49. Assalamuallaikum…
    Tanya dong… kalo mimpi melihat kakak laki2 sedang shalat dan penuh cahaya putih,maksudnya apa ya ???? :)

  50. asalamualaikum ustaz.saya brmimpi dipatuk ular hitam brsama rkn2 saya tetapi saya tidak merasa sakit tetapi rakan2 saya yang lain hampir mati
    saya juga bemimpi berkemban dihadapan rakan2 saya ..
    adakah ini mimpi yang bags buat saya ataupun hanya mainan tidur

  51. Assalamu’alaikum.
    Sy brmimpi di gandeng anak saya yg baru umur 2 thn plg krumah tp tubuh anak saya bersinar,wktu dlm mimpi kondisi gelap gulita.
    Apa maknanya..?

  52. Assalamualaikum…Saya bermimpi saya berkahwin.sedang bersiap untuk berkahwin.tapi ada seorang lg berkahwin.sedangkan saya sudah pun berkahwin dan mempunyai anak sepasang.apa mksudnya?

  53. Assalamualaikum

    saya bermimpi suami saya mencantas dahan pohon yang sedang berbuah..apakah maksudnya?

  54. Assalamualaikum,

    Sy prnh bermimpi seekor ular putih yg berkilau-kilau mcm permata. Dlm mimpi tu sy pergi ke ampaian utk menyidai pakaian tp tali ampaian tu rupa-rupanya ular putih tersebut. Sy terkejut n apabila ular tu sedar khadiran sy, ia jd agresif n menerpa ke arah sy seolah-olah sy ingin dimakannya. Kemudian sy terjaga dr tidur.

    Adakah mimpi ni mempunyai apa2 maksud tersirat?

  55. Assalamualaikum. Saya nk tanya, jika saya bermimpi tentang Nabi Muhammad x2 ketika sedang membantu baginda di dalam peperangan. Apakah maksud nya ? Dan kemudian saya tidak ingat muka Baginda. Tetapi di dalam mimpi itu saya tahu baginda adalah Nabi Muhammad

  56. Sy mimpi pregnant..

  57. Salam… apakah maksud mimpi berkahwin dengan lelaki tak dikenali dan diaturkan keluarga.. Majlis tunang dan nikah pun diadakan dalam selang tempoh masa yang singkat. Tidak sempat menjemput teman-teman rapat.

  58. Assalammualakum . Pertanyaan dulu saya kerap sekali bermimpi org yg sy tidak kenali keluar bersama . Selepas umur sy meningkat tiada lagi mimpi . dan sekarang saya mimpi lagi orang itu . Dan mimpi saya bernikah dengan orang yang sama jga . Apakah petandanya ?

  59. Assalakualaikum. Apa maksud mmpi sy pergi ziarah kbur arwah nenek sy dan melihat byk kbur, dan tiba2 smua jnazah bgn dr kbur msing2..? Msa tu tlintas d hati sy adkah sdh tba hari pmbangkitan.. dan slpas itu sy mmpi adik sy letakkan ulat yg mcm ulat sagu srwak tp kurus skit d blkang bdan sy, dlm baju, dan sy rs dy bgerak spt btul2 smp sy tjga dr tdo, dan rs spti ulat itu btul2 bgerak d blkang bdan sy sbb rupnya hp sy bergegar ktika itu.
    Mohon pencerahan..trm ksh..

  60. Assalamualaikum ustaz,
    mimpi makan buah delima apa maksudnya?

  61. Ustaz saya mimpi bela anjing dan kucing. Namun mereka tak bergaduh. Pendapat ustaz?

  62. Doa soalan & harap dapat dijawab

    1.saya sering bermimpi saya dokong bayi..main dgn bayi

    2.Saya juga pernah bermimpi naik kuda putih terbang ke awan

    3.Mak saya pernah mimpikan saya kena rogol & menurutnya darah banyak

  63. Apa arti mimpi kta melihat orang yang kita cintai bersama kita
    Tolong ksih tw masalah nya aku penasaran???

  64. Sy nak ty… Sy telah pon berkahwin tetapi sy bermimpi Berkahwin dengan seorang guru yg dah tua yang Sgt sy kenali..DLM mimpi ..sy duduk serumah dgnnya…tp pasangan sy tu…x berbaju…Dan sdg mnunggu sy. Sedangkan sy sentiasa ingin menjauh Dr dia…apakah maksud mimpi sy.

  65. saya mimpi kepala saya terbelah dua, dan sya bermimpi hamil dan juga kedua kaki saya memar apa tandanya?

  66. Saya bermimpi yg ayah saya mendapat ramalan yang saya dan abang saya tidak akan mendapat jodoh di dunia ini. Saya dan abang kandung saya sehingga kini masih bujang dan berusia lebih 30 thn. Saya tersedar dr mimpi tersebut pd waktu subuh dlm keadaan yg tesentak. Apakah maksud mimpi itu?

  67. Assalamualaikum . saya nk tnya, apakh mksd mimpi saya . Saya baru brkahwin 8bulan, saya prnh brmimpi brcerai dgn suami, dlm mimpi trsebut mula2nya, saya brgaduh dgn ibu mertua, lalu dia suruh saya balik kerumah ibu saya, lalu suami pun mghntar saya kerumah ibu saya, dlm masa itu saya brgaduh lagi dgn kakak dan ibu saya, slps itu suami pun mgmbil beg pakaian nya dan terus beredar, dlm hati saya brkata adakah dia bnr2 ingin melepaskanku, stlh suami saya bredar dr rumh ibu saya, saya pun msok kebilik dan menangis sepuas nya, dlm ht saya brkata saya hrp suami saya brpatah balik dan mnemui saya, saya tak dpt hdup tnpa suami saya..hujan pun turun dlm mimpi trsbut

  68. Assalammualaikum..

    Baru baru ni sy mimpi orang yang sy kenal datang merisik bersama perempuan berumur.realitinya sy tak kwn rapat pun dgn dia.

  69. yg no 45 mimpi mengenai baginda rasul bg aku melampau..macam bohong pulak?ada manusia biasa dpt mimpikan baginda ke?setahu aku la…x ada…ish2…jgn main2 boom je weh..x memasal dpt dosa lak nnt..

  70. Assallamu’alaikum..
    saya sering bermimpi berkelahi dengan orang atau pun mungkin makhluk yg tidak jelas wujud’y
    Dan dalam mimpi itu saya berusaha untuk menang…
    dan aneh di dlm mimpi saya selalu ada teman yg membantu…
    mungkin ada bisa bantu jelas.kan
    Trimakasih

  71. la.
    saya bermimpi di patuk ular

  72. assalamualaikum,,,,
    akhir2 ini saya sering brmimpi bertemu dg org yg prnah mengisi hati say ,

  73. Salam..
    2 mimpi yang tak pernah saya alami.

    pertama, saya mimpi mengangkat mayat yang berkafan tetapi muka boleh kelihatan 4 atau 5 mayat dan terakhir baby dalam usia 5 bulan. hanya mengangkat dari kenderaan ke satu kawasan (bukan perkuburan)

    kedua, saya mimpi mengandung yang luar biasa. dalam mimpi tersebut saya mengatakan saya hamilkan baby monyet dan pergerakan yang luar biasa dalam perut. tetapi dalam mimpi tersebut saya hanya hamil tidak melahirkan.

    mimpi-mimpi ini merungsingkan saya. apakah petandanya ???

    terima kasih

  74. cahaya keadilan

    assalamualaikum. saya ingin bertanya. 2 mggu lpas sy dilamar. 2hri lpas dilamar, sy mimpi yg org yg melamar tu masuk meminang saya. apa mksud mimpi tu. tq :)

  75. Assalamualaikum ustaz…
    Sya nk tya sya telah bermimpi saya menjalani 1 ujian di computer.bila sampai dibhgian kehamilan computer itu menunjukkan sya hamil..sy sgt trkjut kerana sya belom pernah berkahwin dan tidak melakukan hubungan telarang..apakan maksud mimpi sya hamil itu ustaz..
    Terima kasih..

  76. assalammualaiku..
    mo tnya, apa mksd mimpi melihat pocong?

  77. Assalamualaikum ustaz ,
    Saya ingin bertanya apa maksud mimpi yg saya dan anak saya alami ini :
    1) mimpi bertemu nenek saya yg tlh meninggal dunia di rumahnya dan diajak bersiar .
    2)mimpi seorang kawan lelaki yg dikenali dlm situasi yg berbeza .. 3kali mimpi ,masih dgn lelaki yg sama .
    3)mimpi lembaga putih dan hitam ..lembaga hitam yg mengejar saya .
    4) anak saya bermimpi suami saya memegang janin.
    5) mimpi diberi cincin semasa di mekah oleh keluarga kawan lelaki yg dikenali .

    Maaf ,terlalu byk persoalannya . Terima kasih
    Salam.

  78. Sya bermimpi melihat pocong waktu saya mau menutup pintu rumah?

  79. Aslmlkm..
    Sy mimpi diugut bunuh Dan ibu sy tak mahu tolong sy dlm mimpi tu. Dan sy juga berada dalam keadaan gelisah dan takut kerana segala perbuatan buruk sy hampir diketahui ibubapa.. Apakah mkna mimpi saya ini? Mohon pencerahan

  80. Assalammualaikum
    Saya hendak bertanya saya ada bermimpi
    Saya membunuh org di dalam sebuah rumah
    Dalam rumah tu ada 5 org tapi saya berjaya bunuh 3 org sahaja
    Apa maksud mimpi tu?

  81. Asalamualaikum,mimpi saya keluarga saya yg dh meningal dtg bersama berkumpul,wahal saya tau dia dh meniggal…aruah bapa saya ada menigalkan pesan api saya x ingat apa pesanan itu.

  82. Aass…
    Ustad. Saya bermimpi se malam sya bermasalh dengan kwan saya tapi kwan tu..
    Wanita dan dya pun gabuk dengan urusan saya.dan sya marahin hampir saja saya pukol belom saya pukol udh nangis gk ttau nya dya ngadu keluarga nya hbs orng tua nya datng ke sekolah saya pun hampir di hajar…
    #tlong_di_jawab

  83. Assalamualaikum,
    Semalam saya bermimpi bahawa saya dan beberapa orang yang saya tidak kenali pergi ke satu kawasan rumah pedalaman untuk mencari seseorang. Kami mencari rumah No 5, tapi penduduk disitu berkata rumah itu mmg tak ada tapi tapak sahaja ada. Jiran2 situ berkata “dia” hanya akan ada pada hari jumaat sahaja sebab dia wali. Dalam pada masa yang sama ada seekor kucing disitu, kucing itu lalu dan bulu2nya terkena kaki saya dan kaki saya sakit yang teramat. Apakah maksud mimpi itu?

  84. AssaLammualaikum..
    Saya pernah dLam kbimbangan dLm mMilih untuk Lanjut atw tdk dLm hbgn saya.. Saya shLat mnta ptnjuk n sya smpat brmimpi brtanya siapa jodoh saya,, d dLam mmpi sya stiap org yg saya tnya dy mnunjukkan dia jdoh sya.. n akhir2 ini bbrpa kaLi saya bermimpi mmpunyai seorang anak laki2 dengannya.. Apakah maksud mmpi itu.?

  85. Saya bermimpi bahawa saya sudah berkahwin.. tp saya tak nampak wajah suami saya d dlm mimpi itu..apakah tandanya itu..

  86. Assalam,Ustaz

    Mimpi saya : Ada seekor kalajengking menghampiri saya dan dia bertukar jadi perempuan buta yang lawa dan tiba-tiba mata kala jengking tersebut jadi mata manusia kepada perempuan lawa yang buta tadi.Kemudian dia nak masuk badan saya secara asap.Saya jerit ALLAH maha besar.dia tak jadi masuk..dan saya datangkan dua syeikh Islam untuk menghalangnya dari masuk badan saya.Lps jaga saya cemas..TQ Ustaz

  87. Assalamualaikum. Mimpi sy. Mimpi orang lelaki minta cincin dari saya

  88. Salam ustaz.. baru-baru ni saya ada mimpi orang yang sama tiga kali berturut2x.. saya pun x faham sebenarnya.. mimpi yang pertama tu, saya mimpi mak dia jumpa mak ayah saya untuk lamar saya.. mula2x tu saya macam berat nak trima..tapi lepas kawan2x saya kat dalam mimpi tu cakap yang nama bapa bakal suami saya tu sama dengan nama bapa dia.. saya terus trima dia.. bila dah nak kawen tu, saya tengok dia ada kat dewan dengan orang yang menguruskan majlis kawen saya tu, jadi barulah saya tahu yang saya akan kawen dengan orang lain.. bukan dia.. jadi dalam mimpi tu saya ttnya2x, siapalah sebenarnya bakal suami saya.. sampailah dalam mimpi saya tu, dia bawa saya naik motor untuk jumpa dengan bakal suami saya.. dia siap hlur tangan dia lagi untuk bawa saya berjumpa dengan bakal suami saya.. dan saya sendiri sambut Dan pegang tangan dia.. saya ada nampak muka bakal suami saya yg sbenar.. kt dalam mimpi tu, bkl suami saya seorang yang suka berjudi.. tapi muka bakal suami saya yang sbenar tu sama dengan llaki yg pada mulanya nk kwen dgn saya tdi.. esoknya, saya msih jgk mimpi dia.. kt dlm mimpi tu, llaki tu cuba nak dekat dgn saya, tp sya x lyan dia.. yv ktiga pula, saya mimpi dia lagi..knonnya kami berdua saling suka dalam diam tapi x brani nk luah prasaan.. apa maksud mimli ni ustaz? Adakah mimpi ni membawa maksud ada jin yg nak ganggu saya? Lebih truk lgi, saya knal llaki kt dlm mimpi sya tu.. dia bekas satu sekolah dgn saya..

  89. Hi sye nk brtnye….sye prnh brmimpi sye solat di dalam masjid…dan ade org yg mngacau sye sat…tpi sye ttap solat…dan sye prnh brmimpi brtemu dgn seseorg…die mmakai pakaian sperti jubah…brwarna hitam dn berambut pnjg….rmai org yg mngikut die…dan die brkata yg die adalah dajjal…mohon pendapat.

  90. salam..
    saya nak tanya,apa mksdnya klu kita bermimpi menjumpai cincin yg tlah lama kita simpan,lalu kita pakai tu d jari manis kita dan kita baru perasan klu cincin tu cantik.lalu datang seorang perempuan minta cincin tu kat kita?

    *cincin tu cincin silver

    trm ksh sblmnya..

  91. Saya sudah 2 malam ini bermimpi yang sama yaitu melihat 2 orang seperti bajak laut saling tembak-menembak, maksudnya apa ya? Thx

  92. salam ustaz ..ayah sya sakit kanser tahap 4 dr sahkan hayat nya hanya boleh bertahan selama 5 bulan…baru ni dia mengadu kepada sya yg dia mimpi berjtmpa dgn ibu nya yg telah meningal dan berturut turut hari kedua berjumpa dgn ayah nya hari ketiga dgn abg nya hari ke empat dgn pak cik n makciknya dan hari kelima dgn pakciknya yg bru je mengal dlm bulan ni…kesemuanya sudah mengal…ayah sya ckp kesemuanya memandang kearah dia sambil tersenyum tetapi tidak berckap…ayah saya ckp setiap kali lepas mimpi azan subuh mesti menytsul sya sgt berharap ustaz blh tafsirkan serba sedikit pasal mimpi ayah sya….tma ksh

  93. Salam. tumpang tanya. Saya dah dua malam mimpi hari kiamat. Org skeliling lari tmasuk saya. Mereke menjerit mengatakan hari dah kiamat. Dlm mimpi tu saya dihempap batu2. Maksud mimpi tu ape ye?

  94. assalamualaikum ustaz. semalam saya termimpi banyak bayi yg tlh dilahirkan. tp masalahnya ibu n bapa kpd bayi2 tu semua suruh saya tanamkn sbb tak mahu jaga. tp saya cakap kat kakak ipar saya jgn tanamkan baik hantar ke rumah ank2 yatim. ke semua bayi tu cukup sifatnya. boleh ustaz tolong perjelaskan lagi makna mimpi saya ini.

  95. Asssalamualaikum saya mau bertanya semalam saya bermimpi waktu itu rambut saya sebahu kemudian saya bermimpi di potong menjadi pendek kira-kira rambut saya menjadi setelinga itu pertanda apa tolong jawab pliss

  96. Hai….saya pernah bermimpi ni 2 kali …ada seekor ular hitam yg jahat hendak bunuh sya dan kawan sya..byk byk kwn sya cuma kenal sorg je yg lain xkenal langsung..last last mimpi tu kawan kawan yg sya xkenali tu mati di belit dan di makan ular manakala sya dh menyelamat kwn sya yg sya kenli tu ttpi last last ular tu kejar jugak then dia bunuh kawan yg sya kenali tu ..kwn yg dkenali tu bestfriend sya..masa tu saya menangis lepas tu ular tu datang nak bunuh saya pulak ttpi ada seorg llki yg sya xknl baik sangat tarik saya dan selamatkan saya…yang pelikny masa saya ckp dgn llki tu dia xckp dia hnya senyum.. selain tu sya da jugak mimpi perkara yg baik baik ttpi llki yg sma muncul dan dia tak berckp pun dia hanya senyummmmm..apakah petanda ni semua? Adakah ia petanda buruk atau baik?

  97. Assalamualaikum, saya nak tanya..malam tadi saya bermimpi berkahwin dengan tunang saya yg sekarang ni dan sibuk membuat pelamin untuk bersanding. apakah maksud nya..? atau hanya mainan tidur.

  98. Assalamualaikum wr.wb

    Aku mau bertanya kalau mimpi berkelahi dengan Jin/Setan terus menang artinya apa yah??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>