Tafsir Mimpi Menurut Islam


Follow Penulis Di Facebook
  • Sharebar

Taksir Mimpi.

Di bawah ini kami senaraikan tafsir mimpi mengikut peristiwa yang dimimpikan. Senarai tafsir mimpi ini tidak semestinya betul dan tepat, tidak juga bolehTak Pandai Bukan Tak Boleh. Baca ... » dipercayai 100% melainkan jika ia disebut dalam Al-QuranWanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur'an. Baca ... » atau hadisBinatang Yang Harus Dibunuh Dan Harus Dipelihara. Baca ... » nabi secara jelas.

Senarai tafsir mimpi ini sekadar rujukan dan panduan sahaja. Hakikat sebenar tentang maksud mimpi kitaCelik Hati Kita. Baca ... » hanya AllahIlmu, Iman & Amal. Baca ... » sahaja yang tahu. Kadang2 mimpi2 itu hanyalah mainan tidur15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... ». Kadang2 ia merupakan alamat atau tanda untuk kita mendapatkan sesuatu atau berlaku sesuatu perkara.

Berdoa dan berserahlah kepada Allah. Hanya kepada-Nya tempat kita percaya dan bergantung harap.  Usah percaya kepada ramalan dan tafsir mimpi yang entahkan benar, entahkan tidak. Kerana ia boleh mendekatkan kita dalam keadaan syirik kepada Allah. Nauzubillah…

 

  1. Bermimpi menunaikan solatMaksud Bacaan Dalam Solat. Baca ... » alamatnya akan sempurna kerjaMenghargai Sebelum Dihargai. Baca ... » di dunia3 Kesukaan Nabi.... Baca ... » dan akhiratJika Hidup 65 Tahun, Mungkin Hanya 2 Tahun Kita Gunakan Untuk Sembahyang!. Baca ... ».
  2. Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosaNafsu Seks Lelaki Dan Wanita Sekarang. Baca ... » anda akan diampunkan dunia dan akhirat.
  3. Bermimpi memasuki masjidIblis Penyuluh Jalan. Baca ... » haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya anda akan mendapat pahalaCelik Hati Kita. Baca ... » dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh.
  4. Bermimpi beri sedekahKemuncak Pahala Sedekah. Baca ... » atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia.
  5. Bermimpi memohon doa9 Petua Capai Doa Mustajab. Baca ... » kepada Allah Taala atau membaca(Motivasi Perniagaan) Membaca Email Berguna Yang Tak Guna!. Baca ... » qur’an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaanIdea Buat Duit-1. Baca ... » yang dilakukan.
  6. Jika bermimpi membaca qur’an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda.
  7. Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar.
  8. Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa.
  9. Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat.
  10. Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmuIlmu, Iman & Amal. Baca ... » kebajikan di dunia dan akhirat.
  11. Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira.
  12. Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar.
  13. Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran.
  14. Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan
  15. Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang.
  16. Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian.
  17. Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaanKisah Motivasi daripada Sylvester Stallone . Baca ... ».
  18. Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat.
  19. Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan.
  20. Bermimpi duitIdea Buat Duit-2.1. Baca ... » terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh.
  21. Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar.
  22. Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.
  23. Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar.
  24. Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan matiDiganggu Syaitan Ketika Sakaratul Maut. Baca ... » dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya.
  25. Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati.
  26. Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup(Motivasi) Akhirnya Aral Melintang Juga.... Baca ... ».
  27. Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai.
  28. Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita.
  29. Bermimpi makan makanan(Kesihatan) Sembelit. Baca ... » masam memberi alamat anda akan sakit atau berdukacita Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa.
  30. Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya(Motivasi Perniagaan) Membaca Email Berguna Yang Tak Guna!. Baca ... ».
  31. Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya.
  32. Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.
  33. Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.
  34. Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.
  35. Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.
  36. Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.
  37. Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda.
  38. Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat.
  39. Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati.
  40. Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan sempurna.
  41. Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu.
  42. Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang.
  43. Bermimpikan ayam sambung menyambung menandakan anak lelakiSaya Tidak Percaya Adanya Tuhan!. Baca ... » anda akan berkawan dengan orang baik
  44. Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya dengan sesuatu, segala kehendak akan diperolehnya dan dialah Wali Allah yang beroleh kebesaran di dunia dan akhirat.
  45. Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurgaAyah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?. Baca ... ».
  46. Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
  47. Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan.
  48. Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w.
  49. Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan.
  50. Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteriBagaimana Kalau Dah Terlanjur?. Baca ... », ilmu dan harta yang halal.
  51. Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna.
  52. Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung.
  53. Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar.
  54. Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan berceraiTambah Anak Untuk Bercerai. Baca ... » dengan isteri.
  55. Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit.
  56. Jika bermimpi paras anda mempunyai perempuan alamatnya anda akan memperoleh harta atau anak.
  57. Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh.
  58. Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan.
  59. Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak.

Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan15 Pintu Syaitan & 15 Pintu Menghalang Syaitan Dalam Diri. Baca ... »). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh. Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah S.W.T lah yang maha mengetahui.

Jika anda ingin tafsir mimpi anda, ebook di bawah mungkin boleh membantu:

tafsir mimpi tafsir mimpi

DOWNLOAD EBOOK TAFSIR MIMPI DI SINI

.

.

Sumber | hotreload2u.blogspot.com

Follow Penulis Di Facebook



37 comments

  1. Saya bermimpi beperang di dalam sebuah kapal dan menyelamatkan alquran apa pendapat anda?

  2. Asalamualikum Saya bermimpi beperang dalam sebuah kapal dan menyelamatkan alquran apa pendapat anda?

  3. salam. terima kasih dengan ilmu yg diberi. saya ingin bertanya adakah maksud mimpi ini benar? saya pernah bermimpi orang yg saya sayang mati apakah maksudnya. terima kasih

  4. saya bermimpi didatangi oleh satu lembaga dan menunjukkan tempat di salalh satu sudut di luar rumah saya….dan mengatakan bahawa sudut disitu adalah kotor..lalu menyuruh saya membersihkan kawasan itu kerana susah utk dimasuki….persoalan saya ialah apakah yg dimaksudkan oleh ayat “susah utk dimasuki”..mimpi ini bermain difikiran saya kerana mimpi ini berulang selama 2hari berturut-turut trmasuk harini….apakah yg patut saya lakukan…adakah ini mainan tidur @ suatu petunjuk???

  5. assalamualaikum,nama saya dani,dari solo,saya pernah bermimpi menunaikan haji,meraba ka`bah,dan menyeru Labaik Allahumma Labaik padahal saya belum pernah kesana,lho,kemudian saya bertemu dengan para nabi as.kecuali nabi ayub as,zulkifli as,ilyas as&ilyasa as,dan Nabi Muhammad SAW.Saya bertemu nabi isa 3x beliau menyuruh saya agar rajin2 sholat dan menghafalkan al-qur`an,lalu setelah itu saya menemui burung merpati berwarna emas dihalaman saya setelah burung itu dijari kanan saya,mimpi bertemu Allah SWT secara langsung dan DIA datang sendiri kepada saya,mimpi bertemu Malaikat jibril dengan burognya dia berhenti diatas awan sambil melihat saya dengan senyum semua itu artinya apa?

  6. Apakah maksud pergi ke rumah penjahat baju hantar tempahan tapi dia dah x buat baju… Dan dia buat kuih lalu menjual pd saya . Bawa balik makan x sedap.. Apakah maksud mimpi itu?

  7. As……Mimpi punya cincin dua yg satu mau di pinta ma mantan suami terus si cewetu gamau ngasih lari-lari sambil gendong anaknya’sampi di suatu tempat ada becana Aalam banyak korbn berjatuhan si cewe itu ketakutan bangt..apa menurut anda tapsir dari mimpi itu wsw.

  8. Apa maksud mimpi buaya kejar kita, n mengandung sedangkan belum bernikah dan menyusukan baby..

    • mksudnya ada jin saka mahu masuk ke dlm tubuh awk..better pergi berubat..saya tau ni dri ustaz sbb saya pun pernah mimpi bnda yg sama mcm awk..

  9. admin saye bermimpi menjadi paderi atau pope ape alamatnye tuh,,,,,adakah ianya hanya permainan tidur semata mata ?

  10. DEDEN DAENURI

    Assalamualaikum !
    Saya bermimpihal yang sama secara berulang sampai 4 kali, dimana saya melihat tulisan nama seorang syech dan lokasi makamnya di banten. Dan setelah saya cek kelokasi alamat ditunjuk dalam mimpi saya itu ternyata benar nama dan lokasi persis sama antara kenyataan dan mimpi itu! Namanya “Syech yusuf”. Padahal saya tidak terpikirkan dan gak ada hubungannya sepengetahuan saya!
    Dapatkan anda menjelaskan arti mimpi saya itu ? tolong bantu saya karena hal ini sangat berpengaruh terhadap perasaan dan pikiran saya sekarang , Terima kasih wassalam !

  11. salam..saya msih bujang dan sya ade mimpi sya berkahwin dgn lelaki yang tidak dikenali dan kmi hidup bahagia stelah menikah..apakah tanda atau pendapat en mengenai mimpi saya ini

  12. sekiranya kalian berminat nak tahu apa sebab bermimpi, dan jawapan atas mimpi, silakan ke

    halaqah.net/v10/index.php?topic=7234

    inshallah ya

  13. IS Hamba Allah

    Kalau mintakan seseorang? Betulkah maksudnya seseorang itu merindui kita?

  14. mimpi melihat 3 jenazah satu baru nak tanam jenazah kedua tepi lubang jenazah ketiga di atas tanah…..apa kah maksudnya mimpi tu….

  15. salam…saya ada sedikit kemusykilan..saya telah di besarkan di satu tempat ketika saya kanak kanak hingga remaja dahulu….persoalannye saya sering bermimpi aktiviti harian saya pada zaman kanak kanak dan remaja saya…dari umur 15-20 tahun…
    seperti berlari,pergi sekolah,main bola…dll

    kini hampir 10 tahun .saya berpindah d tempat lain…umur saya kini 31… setiap minggu saya bermimpi benda yg sama tapi aktiviti yg berlainan…hampir sedekad lamanye saya bermimpi bergini…

    wassalam..plz respon tuan

  16. assalamualaikum…, saya ada bbrapa pertanyaan, pertama: benarkah bermimpi bertemu baginda Nabi Muhammad SAW adlh jaminan masuk syurga? Kedua: tak jarang sy bermimpi bertemu dengan makhluk halus, namun dalam mimpi itu sy selalu membacakan ayat kursiy, pernah juga mimpi sy mengusir mahluk itu bersama kakek yang sudah wafat dan sy memegang sebuah perisai bulat sambil membacakan ayat kursiy. ketiga: apakah arti mimpi menjadi murid di pesantren/pemondokan. Mohon penjelasan, terimakasih, wassalam.

  17. As Salam,saya ingin bertanya ketika saya tidur saya bermimpi pergi kerumah orang yang tidak kenali dan ternampak banyak ulat sampah di kawasan rumahnya, apakah maksudnya.
    Terima Kasih.

  18. saya brmimpi melihat awan gelap dan brgerak pantas..dan dlm msa yg sma saya lihat ada sungai dr ats bukit mgalir ke bwh spt bencana alam.sya trus mnyelamatkn dokumen penting sya.apakah maksud dgn mimpi ini??

  19. saya pernah bermimpi manikah.. dengan sorang laki ni..rupanya dia sebaya saya.. dia asyik pandang lain macam je buat saya takut

  20. Ass..ªќ͡ʊ̈̇ elly di sumbar ªќ͡ʊ̈̇ mimpi potong rambut!! Mknanya apa yaaaa

  21. muhammad danial

    assalamu alaiku wr.wb
    saya bermimpi bisa terbang melayang.
    itu menandakan apa ,

  22. muhammad danial

    assalamu alaikum ….
    pa ustadz saya mau bertanya
    saya sering sekali kalo;gi mimpi tuh ,,, saya tau kalo saya sekarang lagi mimpi, kenapa bisa kaya gitu pa usatadz, itu menandakan apa

  23. mimpi rakan sakit di hospital dan ramai yang datang ziarah rakan tersebut. apa maksudnya ustaz.

  24. assalamuallaikum. .
    Sy mau tanya arti mimpi menjelang shalat subuh ?
    Sy bermimpi di daerah yg tinggi melihat khalayak ramai sedang bermain bola api orang2 itu membuat lingkaran yg besar sambil menendang-nendang bola api tsb ke atas mengenai kabel tiang listrik dan bola api itu membakar kabel tsb sampai membakar rumah yg ada kawan sy dan keluarganya lalu kawan sy menghubungi sy lewat sms di hp untuk menolong mereka yg mana kunci pintunya saya yg pegang setelah saya menolongnya membuka pintu itu akhirnya kawan saya dan keluarganya selamat . . .

  25. Assalamualaikum…ibu mentua saya bermimpi saya berjalan naik ke langit kemudian berterbangan sebelum jatuh semula kebumi (tapi tiada kecederaan),selepas jatuh kebumi ibu mentua saya nampak saya berjalan di dalam hutan pergi jauh semaki tapi walaupun saya pergi semakin jauh tapi saya tetap nampak di mata dia.

  26. ass….

    saya bermimpi orang kerdil..orang kerdil itu banyak, terus matanya seperti kucing…didalam mimpi saya orang2 pada takut,kabur lari terbirit-birit sambil bilang hantu…..!! terus datang saya menghampirinya,yg anehnya malah orang kerdil itu seperti takut sama saya..
    kalo boleh tau apa maksud mimpi saya itu…..??
    terus apa arti nya…..???

  27. assalammualiakum wr. wb.
    saya mau tanya arti mimpi melihat bulan bercahaya makin lama makin mendekat hingga di atas kepala, di dalamnya ada rumah dan pohon, ada juga 3 garis vertikal dan 3 garis horizontal berwarna hitam… itu menandakan apa… mohon pendapatnya…

  28. sallam saya pernah bermimpi saya jatuh dari jambatan apakah makhsudnya

  29. Assalamualaikum ustaz…
    Utk pengetahuan ustaz, arwah ibu saya telah meninggal dec 2005 kerana demam denggi. Tapi sejak 2-3 mlm kebelakangan ni, saya sering bermimpi arwah ibu terkorban dlm kebakaran rumah kerana hendak menyelamatkan ayah saya.
    Gambaran jenazah ibu (ada juga jenazah pakcik/makcik tapi tidak jelas) yg hangus terbakar, siap dikafan & disembahyangkan sgt jelas. Saya akan terbangun & tersedar saya menangis sebenarnya apabila terjaga.
    Mohon pandangan ustaz untuk memperjelaskan tafsiran mimpi saya ini…

  30. assalamualaikum, mau tanya. kalo mimpi menangis dengan orang yang dia sayang, pada pagi hari tepatnya subuh, apa ya itu tandanya?

    • assalamualaikum ,
      klw mmpi sy tgh trun dr tgga n ada budak tggu dkt dpn tga n ajak sy main dgn die tnda die ape? dah 3x mimpi .

      ade jgk mimpi sy tgh kendong baby . n ade suare tah dr mane sroh anta baby tu balik . sy anta tp yg plek nye sy anta ke langit .

  31. Assalamualaikum…saya nk tanye..saya ada termimpi arwah sahabat saya yg bru lepas kerahmatullah 2bulan lepas…arwah datang dpn saya dgn berjubah putih dan senyum dgn saya…apa kah maksud mimpi saya tu??

  32. Sy bermimpi tikus mati beku dlm peti sejuk..tiba2
    sekumpulan tikus dtg mkn tikus yg beku tu…apakah maksudnya

  33. saya bermimpi melihat hantu yg sama dan ditempat yg sama selama 3x pendapat anda apa ?

  34. saya bermimpi melihat org yg sayangi nikah sama org lai yg jauh lleh tua dari saya.bisa dibilang perkawinan siti nurbaya dan datuk maringgih.
    terus dengan hati sedih saya pun memohon kepada ibu nya agar anak nya menikah dengan saya.dengan proses mahar dan tempo 2 hingga 3bln tempo untuk bisa menikah dengan sianak ibu itu,sampai akhirnya si ibu merestui nya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>